Jump to content

C4 utan vakuum?


Recommended Posts

Jag har en Mustang IIa med en 302 och en C4a låda, C4an har alltid varit lite "slö" och alltid slirat lite när den ska växla mellan 2-D. häromdagen höll jag på och fixa lite och glömde att ansluta vakummslangen till C4an innan jag körde iväg.
Visst fick jag en ordentligt vakuumläcka, men till min förvåning så växlar C4an mycket bättre utan vakuumet inkopplat? 

Så frågan: Kan man köra en C4 låda utan Vakuum? eller är det bara att be om problem? 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Är lamellerna brända så är dom det....Lukta på oljan om den verkar brännd

Modulatorn styr bara tidpunkten för växlingarna i relation till motorns belastning.
Tex kommer den urkopplad inte växla ner till 2an vid delvis gas

Modulatorn som sitter i kan vara defekt så börja byt ut den....Är en slitdel som lätt går sönder på bilar som står.
Är den kass så kan den fastnat i olastat läge och det ger för tidiga växlingar och då även lägre tryck

Eftersom lådans oljetryck ökar med varvtalet kan lamellernas grepp öka och fungera bättre med en hårdare ställd modulator.....Det är nog det du upplever

När du satt i en ny modulator kan du i efterhand manipulera oljetrycket med att skruva in den lilla ställskruv som finns i modulatorn.

Du kan även få nytt liv med att spänna åt banden och byta ut all olja + filter

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...