Rijad May 31, 2020 Report May 31, 2020 (redigerad) Hej !! Har en mustang gt 2018 modell. Jag skulle vilja bytta avgassystem samt luftfilter men det finns så många olika alternativ på marknaden. Lite tips, information var jag kan få den bästa V8 ljudet till min musse? r Ändrade %s av %s (%s) Citera
Corvette June 1, 2020 Report June 1, 2020 har du ställbart avg-spjäll på din bil? om ja, så ta bort dämpen mitt under bilen bara och montera en x- eller h-pipa så låter det oftast tillräckligt släng i ett drop in filter istället för att mecka dit ett CAI då du sannolikt kommer få sämre effekt då motorns varma luft enklare letar sig dit då 1 Citera
Gtttggg June 26, 2020 Report June 26, 2020 On 2020-06-01 at 08:16, corvette said: har du ställbart avg-spjäll på din bil? om ja, så ta bort dämpen mitt under bilen bara och montera en x- eller h-pipa så låter det oftast tillräckligt släng i ett drop in filter istället för att mecka dit ett CAI då du sannolikt kommer få sämre effekt då motorns varma luft enklare letar sig dit då Är det någon som har plockat bort resonanslådan på sin mustang 2018+? Hur låter det efter ingreppet? Citera
Corvette June 29, 2020 Report June 29, 2020 On 2020-06-26 at 16:27, Robban1 said: Är det någon som har plockat bort resonanslådan på sin mustang 2018+? Hur låter det efter ingreppet? Det vinande ljudet är borta när den tas bort Citera
Gtttggg July 1, 2020 Report July 1, 2020 On 2020-06-29 at 22:38, corvette said: Det vinande ljudet är borta när den tas bort Vinande ljudet låter lite som kompressor. Citera
Wilfred November 3, 2021 Report November 3, 2021 On 2020-06-01 at 08:16, Corvette said: har du ställbart avg-spjäll på din bil? om ja, så ta bort dämpen mitt under bilen bara och montera en x- eller h-pipa så låter det oftast tillräckligt släng i ett drop in filter istället för att mecka dit ett CAI då du sannolikt kommer få sämre effekt då motorns varma luft enklare letar sig dit då Hej jag har funktionen i bilen men märker endast från normal till tyst Sen har jag inte blinkers som vandrar. Citera
Mustangmike November 4, 2021 Report November 4, 2021 On 2020-06-01 at 08:16, Corvette said: har du ställbart avg-spjäll på din bil? om ja, så ta bort dämpen mitt under bilen bara och montera en x- eller h-pipa så låter det oftast tillräckligt släng i ett drop in filter istället för att mecka dit ett CAI då du sannolikt kommer få sämre effekt då motorns varma luft enklare letar sig dit då Menar du att dom CAI eftermarknads insugen som görs till 2018- (CAI = Cold Air Intake )tar in varmare luft än originalluftburken? Citera
Corvette November 4, 2021 Report November 4, 2021 31 minuter sedan, Mustangmike said: Menar du att dom CAI eftermarknads insugen som görs till 2018- (CAI = Cold Air Intake )tar in varmare luft än originalluftburken? Ja om de inte sitter i en låda med snorkel till fronten så ABSOLUT Citera
Corvette November 4, 2021 Report November 4, 2021 15 timmar sedan, Wilfred said: Hej jag har funktionen i bilen men märker endast från normal till tyst Sen har jag inte blinkers som vandrar. har du tagit bort dämparen som sitter mitt under bilen då? Citera
Mustangmike November 4, 2021 Report November 4, 2021 26 minuter sedan, Corvette said: Ja om de inte sitter i en låda med snorkel till fronten så ABSOLUT Låter helt snurrigt, men ett tecken på att Ford gjort ett bra grundjobb med 2018. Folk köper CAI i bara farten för att man tror.... Har i.o.f. sett en del korkade CAI lösningar även på Gen 5. Snabbgashandtaget i ny tappning Citera
Recommended Posts