Sputnik May 31, 2020 Report May 31, 2020 Hej! Jag undrar om det finns någon vänlig motorkunnig medlem som skulle kunna tänka sig att komma förbi mitt garage i Malmö och slänga ett öga på min motor, en 302 från -68? Jag har precis bytt insug och förgasare, och när jag startar väser det och smäller oroväckande ur förgasaren. Ryker lite grann och har också kommit lite flammor. Misstänker att det är tändningen eftersom jag haft ur fördelaren. Eller något tjuvsug någonstans. Nu har jag dubbelkollat att fördelaren står som den ska i förhållande till kolv 1 i TDC. Men eftersom det ändå väser och ryker lite vågar jag inte starta om hela skiten exploderar. Det kan ju också vara helt normalt efter en sådan operation. Har ingen erfarenhet och inget att jämföra med. Tackar på förhand! Per Citera
datmbn June 1, 2020 Report June 1, 2020 Låter som du fått tändkablarna i fel ordning "fel tändföljd" Citera
Recommended Posts