EMS July 10, 2020 Report July 10, 2020 Bilen är en 68 cab vars hö framdörr pressar fram vindruteramen några mm via ventilationsrutan när man stänger dörren. Ventilationsrutan har jag justerat så att det funkar fint, men med dörrglaset uppvevat pressar glaset mot ventilationsrutan som i sin tur pressar mot vindruteramen. Det jag vill göra är att justera så att dörrglaset flyttas bakåt ca 5 mm, men kan inte lista ut om/hur man justerar bakre sliden så den flyttas bakåt i slidens överkant. Nån som vet? Undrar Martin Citera
Thomas19 July 10, 2020 Report July 10, 2020 (redigerad) Vad jag vet är rutan bara klämd med gummikuddar i lyftmekanismen. Så jag tror du kan dra rutan bakåt i dörren och på så sätt få spelrummet. Kanske bilden ger dig vägledning hur det ser ut inne i dörren. Svårt att se ju bakom plåtar. Kanske tom så att den utjämnaren som kallas equalizer bracket inte sitter rätt ihop/sönder. Vad jag vet är allt som glider i skenor gjort av plast. Ändrade %s av %s (%s) Citera
EMS July 12, 2020 Author Report July 12, 2020 Tack Thomas för illustrativ bild. Jag har gått igenom alla justeringsmöjligheter, men möjligen ska man justera rutan via de tre skruvar/clips den sitter i, snarare än att flytta den bakre banan... Får skruva isär o kolla. Tack! Citera
Thomas19 July 12, 2020 Report July 12, 2020 (redigerad) Kontrollera Equalizer bracket också. Det är den som gör så att rutan åker upp och ner i samma nivå. Annars hade bakänden åkt ner/upp fortare än framänden. Om den kärvar eller är sönder kanske rutan tiltar framåt i överkant när du vevar upp. Där verkar vara något i ovankant vid fästskruvarna som heter slider. Den kan också kärva och tvinga fönstret framåt. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts