February 9, 200520 yr comment_13831 jag tänkte jag skulle ställa batteriet i bagagen och då funderar jag på lite om vad som gäller angående detta... måste det stå i en batterilåda eller går det ha det korrekt fastsatt öppet i bagagen...och en fråga till... vart drar man lättast pluskabeln fram?
February 9, 200520 yr comment_13835 Hej.Det är att rekomendera en låda till batteriet, när detstår där bak utan skydd så vill jag nog påstå att detär många olika saker som kan hända. Exempel batterisyra, kortslutning, skador pga kurvtagningoch lösa föremål i bagage mm. På min Mach1 var kabeln dragen över hjulhuset höger sidaoch sedan var kabeln dragen i utrymmet under den kromade instegslisten hör att sedan komma fram bakomkickpanelen höger fram sedan var det upptaget ett håli torpeden högt upp höger, för att sedan gå direkt med divklammer till start relä. Jag är kanske lite motsträvig men jag demonterade alladetaljer och flyttade fram batteri till sin rätta plats, därförvet jag att denna väg för plus kabeln. :wink:
February 9, 200520 yr Author comment_13886 ok låter bra... har även tankar på att flytta bak startrelät bakom tornet, allt för att få det rent där fram... vet att det inte är rätt.. men bilen blir inte org i detta skedet.. gör inga större mods som inte går att återställa... man kan juh råka bli nostalgiskt en dag..
February 10, 200520 yr comment_13890 Tänk på att inte frestas använda för klen ledardiameter, om du drar en längre sträcka än tidigare. Längre kabel "Grövre diameter".
February 10, 200520 yr Author comment_13898 tänkta ta min bilstereo-kabel ur 140:n... tror det blir lagom.. tänkte mäta upp startmotorn när det är färdigt och se vad det suger genom för strömmar... och då vet man vad det kräver för kabel..
February 10, 200520 yr Author comment_13899 fresten glömde... 35 kvadratcentimeter är den.. borde räcka...
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.