Jump to content

Recommended Posts

Hej har precis slipat, blästrat & tennat en 68.a HT med bigblock. Bilen har saddle (Besh) inredning. Bilen är sprutförsinkad och Epoxylack under bilen. Nu är det dags för lack av ut & insida. Min fråga är finns det någon färgkod för färgen på insidan så att man får en 2-komp färg som ger ungefär rätt nyans mot orginalet. (vill slippa sprayburken)

fråga 2

Vad tror panelen om att lacka den i en 3-komp klarröd/vinröd metallic mot att göra bilen besh som är orginalfärgen. Tycker orginalfärgen är tråkig vill ha en bil med lite glans. Förlorar jag på detta i verkligheten eller bara på utställningen. Många vill ju ha en fin bil alla tittar inte på om en bokstav & siffra inte stämmer. I övrigt är bilen orginal med 390 & div utrustning bl.a AC.

Givetvis gör man som man själv tycker med färgvalet,men jag tycker att om bilen är original med motor,växellåda,inredning, fälgar,och så vidare

tycker jag att du ska måla den i originalfärgen, helt klart är att om du ska sälja den så säger förste köparen att den har ju fel färg, o ska pruta därefter,min erfarenhet säger att en original bigblock bil ska du göra helt original med kulörerna,och är det så att du inte tar rätt färg så kommer du säkert å ångra dig efter ett antal ÅR.

Så lycka till med valet.

tycker du om din bil men stör dig på förgen så byt till en du trivs med.

Jag bytte på min bil när jag fick den av flera skäl, dels så var lacken såm var på helt sprucken med spackel och allt. Sedan tyckte inte jag om den färgen. Så jag bytte till en mörkare grön. Färgen jag valde var så nära orginal jag kunde hitta(vill inte spändera massor pengar för en siffras skull , är ju student mä) och jag tyckte att bilen skulle passa i den färgen.

Jag och min brossa (NightMaaN) håller på med en 73:a den kommer att bli allt ifrån orginal kulör. Vi har satt i en 400cui motor me. Orginal kulör har varit brons aktig. Vi har valt bayside blue, enligt vårt tycke en riktigt fin färg. Vi ville att bilen ska synas och valde då färgen som verkligen kan lysa upp.

// Micke

tycker du om din bil men stör dig på förgen så byt till en du trivs med.

Jag bytte på min bil när jag fick den av flera skäl, dels så var lacken såm var på helt sprucken med spackel och allt. Sedan tyckte inte jag om den färgen. Så jag bytte till en mörkare grön. Färgen jag valde var så nära orginal jag kunde hitta(vill inte spändera massor pengar för en siffras skull , är ju student mä) och jag tyckte att bilen skulle passa i den färgen.

Jag och min brossa (NightMaaN) håller på med en 73:a den kommer att bli allt ifrån orginal kulör. Vi har satt i en 400cui motor me. Orginal kulör har varit brons aktig. Vi har valt bayside blue, enligt vårt tycke en riktigt fin färg. Vi ville att bilen ska synas och valde då färgen som verkligen kan lysa upp.

// Micke

vi monterat motorn? ;)

som sagt.. färgen kommer att synas... och den dagen vi känner oss nostalgiska så är det bara att lacka om...

ps. för er som inte har koll på färgen så är det en ljus blå pearl uppepå en mörk lila-blå metallic bas ... färgen blir det extremt ljup i.. och skiftar mkt.. ;)