Jump to content

Recommended Posts

Posted

Körde min 66:a  med 289 för några dagar sedan, gick som en klocka. Men nu startar den inte, gnista saknas. Idé om vad som kan hänt när bilen stått stilla?

För att kolla tändspolen mäter man resistensen? och vad ska värdet ligga på?

Kör brytarlöst Pentronics, går denna att mäta?

Tacksam för all hjälp.

Posted

Ja mät resistansen med Ohm mätare

Kolla denna video exempelvis

Tyvärr har ju även Pertronix en historia av att väldigt lätt gå sönder! 😞
Särskillt om det är en äldre Ignitor I eller II
Ignitor III har jag förstått ska vara bättre men det är ju fortfarande ett kretskort med känslig elektronik

Har du en komplett Pertronix fördelare kolla rotorn och locket invändigt....De har jag sett går sönder väldigt snabbt

Posted
On 2020-08-28 at 15:39, Anders Fransson said:

Tack Per Berglund, mätte tändspolen och den var trasig. När jag demonterat den visade det sig att den spruckit. Hur nu det kan hända?

20200828_113913[1].jpg

Wow!

Ingen aning men troligen dålig kvalitet, Kina
Ser ju även ut suttit monterad rätt hårt mot något och kanske då blivit intern kortslutning och oljan kokat så den spräcktes

Köp en MSD Blaster 2 så är du trygg 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...