Jump to content

stereo problem


joschen

Recommended Posts

Attans koder.

Nu är det så att jag har lyft av batteri polerna på min gamla scorpio och då låser sej stereon och vill att man skall slå in en kod.

Det finns program som fixar koden om man bara kunde få tag på serie nummret till stereon.

Om man tar en mondeo så sitter serie nummret i taket på hansk facket men inte på scorpio, var fan har dom gömt serie nummret.

Dessa satans orginal stereor.

Hjälp!!!!!!!!!!!!!!

:(

Får man igen hjälp här så är det väll bara att skrota stereon för bilen har ju igen V8 som håller uppe soundet.

Link to comment
Share on other sites

På nyare storfrontade originalstereo som t.ex de som sitter i Explorer (min var en -98) och samma i Mondeo, sitter stereonumret på den ena sidan (Höger tror jag)av enheten när man drar ut den. Du måste alltså ha speciella u-formade "krokar" för att få ut den. När du sedan fått ut enheten så kontaktar du din lokala Fordhandlare så kan de med hjälp av serienumret ta fram din kod. Vissa tar säkert betalt för att göra detta...

Lycka till!

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Som vanligt så har man slarvat bort orginal verktygen för att dra ut stereon och jag vet att serie nummret skall finnas någonstans förutom på stereon.

Eftersom det är en orginal stereo så sitter den ordentligt så att försöka pilla ut den utan verktyg är meningslöst.

Ferdamt!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag nummret och behöver bara rätt kod knäckar program men dom jag får tag på visar bara att min kod är 5555 oavsett vad jag slår in för serie nr.

Ford tar 100kr för detta och det hade varit kul om jag kunde knäcka det.

Hjälp igen

Link to comment
Share on other sites

Ha ha nu blåste jag dom jag hittade rätt decoder på nätet sedan var det bara att knappa i rätt serie nummer och vipps så hade man rått kod.

Så är det någon som har en m-serie stereo till en ford och ni har lossat batterit av misstag och behöver koden så är det bara att skicka nummet.

Link to comment
Share on other sites

Lite synd är det ju att Fords "stöldskydd" ska vara så enkelt att knäcka.

Ponera att någon tar sig in i en Ford, och av nån anledning snor stereon (inte vet jag varför, dom passar ju inte i nån annan bil), så kan dom utan större problem tanka program på nätet som ger dom stöldkoden med en gång.

Okej, jag kanske gick lite off-topic, men det är värt att fundera på. ;P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...