orbvet February 14, 2005 Report February 14, 2005 Funderar på att montera midjebälten i min Mustang cab. ev. även bak. Det finns ju gängade hål för att montera bälten fram. Vilken gänga är det? Har kollat som hastigast men såg inga hål där bak. Finns det några? Hade 65:an bälten som standard? Har sett 66:or med bälten även bak är det original eller eftermonterat? Om hål för bälten finns std.på 66:an bak, Var bör jag borra hålen? Maila mig gärna en bild. Mvh Sten A Citera
Leffe N cmc712 February 14, 2005 Report February 14, 2005 Om jag inte är helt ute å cyklar så ska det vara 7/16UNF, är tydligen någon form av standardstorlek på nästan alla bilar. Citera
berne February 14, 2005 Report February 14, 2005 I 65:an satt inte baksätesbälten som standard. Det blir till att borra och sätta fast förstärkningsplattor. På 66:an fanns förberedda fästen. Det enklaste är väl att titta på en 66:a och mäta lite. Man får vara noga så man får fästena rätt. Annars kan det bli svårt att få baksätet på plats. Citera
Recommended Posts