Jump to content

Featured Replies

comment_175103

Så har man lekt lite i helgen med spacers.
Om man har original hjul på sin Musse 2015-> så är 20mm den perfekta måttet på spacern för att få fälgarna att ligga flush med skärmkanten.
Men det funkar inget bra på någon av original fälgarna.
De smidda silverfärgade har inga urfräsningar alls och de svarta har endast 5mm, men det behövs 12mm för att de skall funka.
Så oavsett vilken original fälg du har måste bultarna kapas eller så får man ta 30 - 35 mm spacer, men då hamnar däcken utanför skärmkanten.

image.thumb.png.ecad608604385349765263c218e6d310.png

image.thumb.png.5c89255342043fbd929c8c0353b1ddd9.png

image.thumb.png.bc26056f9abace4f23bb4749e6754abe.png

image.thumb.png.483b337ac1441e454cc28b669431050d.png

image.thumb.png.d47cc023b8fccc440e5d75321634c540.png

image.thumb.png.ec1a6c88f4389c168940330a9cb29fc0.png

comment_175108

Jag kör med Spacers på mina svarta originalfälgar fast ihop med Eibach Pro sänkfjädrar. Bak sitter dom perfekt med 20mm men fram skulle man kunna gå upp på 25mm för att få samma utfyllnad mot skärmen. Jag fick oxå kapa av mina bultar för dom bottnade i fälgen annars. Det roliga är ju åtdragningsmomentet sen. Spacers bör dras med ca:170Nm men hjulen ska dras med 204Nm. Hur göra då🤔

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...