Gäst February 16, 2005 Report February 16, 2005 Reagerade lite på en text jag läste på en Mustang sida, http://bradbarnett.net/mustangs/timelin ... /index.htm"The 428 Cobra Jet was introduced on April 1, 1968. A Ram Air induction setup was installed, as noted by the hood scoop and black hood stripe. The transmission options were a 4-speed manual or six-speed automatic. There was an initial run of 50 units inspired by Ford dealer and Mustang racer Bob Tasca's efforts, but eventually 2,253 CJ Fastbacks and 564 CJ coupes were produced."Fanns det verkligen 6 växlade lådor? Trodde alla aut. var 3 växlade. Citera
LupusRex February 16, 2005 Report February 16, 2005 Dom har väl antagit att C4 och C6 antyder på antalet växlar i lådan. Citera
sniffer February 16, 2005 Report February 16, 2005 Tror jag nog inte dom har iofs. Möjligtvis ett fel men att dom tror de är så som du beskriver låter riktigt amatörmässigt. Men va vet jag...Förrästen så skulle ju då c4:an va 4 växlar och så beskriver dom ju inte de va jag sett. Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 16, 2005 Report February 16, 2005 Hej.Kan vara en misstolkning för att code 6 för växelåda på warraty plate är 4växlad och 2.32 close ratio och gick att få 428cj 1968, bara en tanke Citera
Recommended Posts