65 rangoon red March 9, 2021 Report March 9, 2021 Hej Nån som har erfarenhet av aluminiumkylare från ANAB ? Ska sitta på en 289 årsmodell -65. Original motor utan trim. Priserna hos ANAB verkar ju vara ok men hur är det med kvalitet, passform och finish ? Jag hade tänkt måla den svart, nåt att tänka på där vad det gäller värme och kylförmåga ? http://www.anabint.com/Produkter_Bildelar_Kylare_Modellanpassade_R251.html // Ulf Citera
Greven CMC 053 March 12, 2021 Report March 12, 2021 Jag har en ANAB kylare in min 89'a GT, funkar bra. Kanske inte 100% passform, men för det priset så är den godkänd! Citera
Per Berglund March 15, 2021 Report March 15, 2021 Ingen erfarenhet från ANAB men allt som oftast får man vad man betalar. Att det är aluminium är inget som betyder att det är bättre. De billigare alu kylare har jag sett ofta har extremt tunna kanaler för att troligen att tillverkaren vill spara material Det gäller då även ha väldigt ren maskin! Jag gillar inte aluminiumets dåliga egenskaper i hållfasthet särskilt ihop med billiga Kina kylare typ ANAB. Ett olyckligt stenskott och ajöss alternativt spricka i svets eller fog. Jag skulle gå på kvalitet men rätt dyrt om det ska vara likt original. Finns en massa universal Alu kylare annars till vettiga priser men blir ju en del snickeri med både fästen och slangar Jag kör original mässing på min 550hk maskin och det finns inga tecken alls på värmeproblem. Har även en kraftig SPAL fläkt som styrs av motorns ECU så det blir väldigt effektivt Citera
Recommended Posts