Mustang Grande 70 March 30, 2021 Report March 30, 2021 Hej. Fråga till alla er som har kolla. Jag har en Mustang Grande från 70 talet, och mina bromsar fungerar urdåligt och jag funderar på om det kan var så att bromsoljan är slut? Vart sitter grejen där man fyller på? Jag är ingen bra på motorer. Citera
Tungelsta HT-67 March 30, 2021 Report March 30, 2021 En bil som är +50 år gammal och där bromssystemet ej är renoverat så tror jag dit minsta bekymmer är "slut på bromvätska" På förarsidan i motorutrymmet , mot torpedväggen sitter en behållare för bromsvätska . Om bromspedalen är svampig (ej stum) så kan vätskan vara slut eller luft i bromssystemet . Om bromsvätskan inte är bytt på flera år så är det en mycket god ide att byta denna , i sin helhet i hela bromssystemet . Sen finns det bilar med servo till bromsar , trumbromsar , skivbromsar , rostiga / läckande bromscylindrar ............... Citera
Mustang Grande 70 March 30, 2021 Author Report March 30, 2021 Hej tack snälla för svar. Jag har trumbromsar. Någon som har bra tips på verkstad i stockholmsområdet som gillar att ta emot gamla bilar? Citera
hklint March 30, 2021 Report March 30, 2021 http://www.us-car.se/ I Barkarby, trevlig och har varit bra för mig Citera
inge. March 31, 2021 Report March 31, 2021 jag är innehavare av ellburgs us car service sen 40 år , om du är intresserad ring mig 08 744 47 64 mvh inge finns i hägersten Citera
Recommended Posts