mlindblom February 17, 2005 Report February 17, 2005 En till dum fråga...(Den här frågan kanske ska va under "EL"...var inte säker)Sitter två små lampor i fram på mussen (en 69a HT). se bild. Vad ska dom va bra för? Är det tänkt att det ska va positionsljus eller nån slags reflexer?Mina är nämligen helt tomma, bara glaset så är lite svårt att gissa...Man blir ju lite nyfiken Citera
Johan Olofsson February 17, 2005 Report February 17, 2005 är inte helt säker, så om det är fel får någon kunnig rätta mig..skulle tro att det är positionsljus för jag har likadana bak på min 70as ht (som är urkopplade).. och vad jag vet så får man inte ha dom ikopplade i sverige. Citera
joli001 February 17, 2005 Report February 17, 2005 Har precis likadana på min Ford Mercury Cougar -69. Besiktningen har aldrig haft några invändningar.Johan Citera
Rickard February 17, 2005 Report February 17, 2005 Positionsljus.Bara att koppla in!Dock får man inte ha de bakre inkopplade då de är röda, kanske kan man byta glas. Citera
micke cmc247 February 17, 2005 Report February 17, 2005 på min 74:a har jag två gula fram och två röda bak besiktningen har aldrig sagt något inte vad jag eller farfar som var förra ägaren vet ialla fall koppla in och njut.// Micke Citera
JohanT5 February 18, 2005 Report February 18, 2005 Sen för ett antal år sedan är det helt OK med röda positionsljus bak.Jag är säker pga att jag råkade ut för flygande kontroll av polisen och fick nedslag på dom. Fick sedan OK av bilprovningen där dom sa att det var nya regler. Dom som sitter fram på -69:an är vita och ska lysa när du sätter på lyset. Citera
Recommended Posts