Jump to content

Startar inte


Manne67

Recommended Posts

(redigerad)

Någon som haft problem med bränslepumpen förut? Efter vinterförvaring tex. På gen 4 modellen?
Bytt ut mot ny pump och även bytt styrenheten i bagaget men den kikar ändå inte igång.... tänder inte liksom... CCRM är okej och alla andra reläer. Kan startspärren göra så att inte bränslepumpen går. Batteriet var tomt efter vintern. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Som sagt.

Immobiliser.

Bränsle.

Tändning.

Luft.

Annars går den inte igång.

Blinkar immobilaser eller om vissa årsmodeller visar ------ på vägsträcka = startar inte.

Bränsle, först och höra att bränslepumpen går igång några sekunder när man vrider nyckel till tändningsläge.

Dessutom om det finns en "däck påfyllnings uttag" på bränslerör. Tryck på den om det kommer ut bensin under tryck= bra.

Tändning, gamla knepet. Ta ett extra tändstift och ta av en av tänspolarna och koppla in mot jord. Ger det gnista = bra.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det finns en "fuel inertia switch" bränsle avstängning.

Det är en switch som ska lösa ut vid kollision, men om man slår på/vid den så kan den lösa ut.

Har för mig att den sitter i skuffen vid vänster bakljus.

Bara att trycka på den röda knappen för att resetta.

Sen kan det även vara säkring för bränsle pumpen.

 

Link to comment
Share on other sites

Där är inget tryck. Har haft uppe pumpen och den går bara om man kopplar ström direkt. Min tanke är om det är att startspärren på något vis ligger i. Men startmotorn drar runt och det startar till med startas. Men inte ett ljud ifrån bränslepumpen 

Link to comment
Share on other sites

Hade exakt samma på min Gen 5 efter att jag kört in en ny tune som var korrupt på något sätt så datorn fick spelet.

Det var imobilizerfunktionen. Men gick inte återställa på annat sätt än en fabriksreset av dator hos auktoriserad Fordverkstad.

Ett krux som gjorde det svårt var att det inte syntes någonstans om du inte går in på logiknivåerna i canbussen.

Jag hittade en alternativ väg via SCT supporten som hjälpte mig (eftersom jag har Advantage Pro mjukvara) och remote kunde ladda ner en "Fabriksreset" som jag sedan kunde läsa över via SCT3n till bilen. Då vaknade den igen. Sedan börja om med en ny bättre felfri tune. Tog några kvällar och ett antal tvåtimmars sessioner med supporten i USA i luren som guidade mig.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag kollat felet det är startspärren som gör att inte pumpen går. har två nycklar men mustangen har tappat dom, någon som vet hur man gifter in nycklarna igen. det är en 1999

Link to comment
Share on other sites

20 timmar sedan, Manne67 said:

Nu har jag kollat felet det är startspärren som gör att inte pumpen går. har två nycklar men mustangen har tappat dom, någon som vet hur man gifter in nycklarna igen. det är en 1999

du måste ta bilen till en Ford Store som lägger in nycklarna åt dig igen
det är inte PATS antennen som är trasig då?

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...