cmc 49 February 18, 2005 Report February 18, 2005 Vad är det som ska sitta fast i detta hål:- Har sett detta hål på flera bilar men aldrig sett att det suttit något där,har ett på höger sida och det finns de som har ett på varje sida i motor-rummet.och är det någon som inte ser att var detta kort är tagit,så är det i motor-rummet på en -68 Cab Citera
NiklasW February 18, 2005 Report February 18, 2005 Kanske bra om du skriver vart på bilen det är nånstans?? Citera
cmc 49 February 19, 2005 Author Report February 19, 2005 Nu hittade jag en annan bild på en bil med hålet men vad är klamman till för Citera
Andrew February 19, 2005 Report February 19, 2005 Hallå där om jag inte är helt fel ute så i det hålet skall det inte sitta en klämma utan ett bläck som pekar upp mot huven och ser ut som ett rivjärn i huv ändan så att karrossen jordar i huven så att det inte går galvaniska strömmar och stör radiomottagningen Citera
cmc 49 February 19, 2005 Author Report February 19, 2005 Har sett det däringa blecket på min -75a MII , men ska det vara så även på de äldre mussarna.isåfall kan man köpa de nya någonstans har ej sett något liknande i katalogerna. Citera
Andrew February 19, 2005 Report February 19, 2005 Har ingen aning om var man får tag i dom har bara sett det på en massa 67-69 som varit i orört skick men det kanske går att få tag i på nån vä sorterad mustang shop Citera
JohnRB February 19, 2005 Report February 19, 2005 Om jag inte minns fel så skal det stå en S formad brakett/klips der. Tror det er for nån slang. Mener det er så på 67/68 års modell.John Citera
göran cmc 302 February 21, 2005 Report February 21, 2005 Finns bara tt få tag i som begLasse har helt rätt - är till för att jorda huven mot karossen. Citera
Fredrik fd 863 February 21, 2005 Report February 21, 2005 URSÄKTA mig men jag heter inte LASSE Är du verkligen säker på det..... Citera
Fredde77 February 21, 2005 Report February 21, 2005 Detta bleck kan väl knappast vara särdeles nödvändigt ?? Gör man en orginalrenovering så förstår jag iofs om man vill ha blecket på plats. Och så särskilt svårt att göra ett själv kan det ju inte vara. Är det gjort i koppar? Citera
göran cmc 302 February 21, 2005 Report February 21, 2005 Hej Lasse / Andrew / ? / eller vad det var / freddeDet skall även sitta en motsvarande funktion inne i höger hjul ( i fettkåpan ).Ja - den kan man tillverka själv om man har en mall - är av någon kopparlegering tror jag. Citera
Andrew February 21, 2005 Report February 21, 2005 Du e snäll du Göran men som sagt kärt barn har många namn Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 21, 2005 Report February 21, 2005 Hej alla snälla barn Detta bläck sitter på nästan alla USA bilar och är en standarddel för radio avstörning troligen bara de som utrustades medFM radio. Bläcket är gjort i koppar och har perforerad yta somriver som ett rivgärn på huvens underkant fom 67.Före 67 så var hörnen på den delen av bläcket uppviktaoch har då samma effekt och uppgift att riva hål på lacken för att kunna jorda huven. För att jorda huven förekommer också jordfläta då ocksåi ett bra strömledande matrial koppar. :wink: Citera
Recommended Posts