Jump to content

Featured Replies

comment_176137

Hej!

Jag Àr ny medlem och hoppas att nÄgon kan hjÀlpa mig.

Har precis försökt besiktiga min mustang 2007 för första gÄngen (köpte den i höstas). TyvÀrr sÄ kunde jag inte sjÀlv vara med vid besiktningen men min vÀn fick informationen att "parkeringsljusen fram mÄste sticka ut". 

Vad kan han ha menat? Jag har försökt hitta information om regler för hur mycket de mĂ„ste "sticka ut" men hittar inget. Är det nĂ„gon hĂ€r som kan förstĂ„ vad det innebĂ€r?

Blir jÀtteglad för svar

/Emad

• Author
comment_176148

Hej Wallentin!

UrsĂ€kta att det tog tid innan jag svarade men jag var inte hemma och ville först ta nĂ„gra bilder sĂ„ att du/ ni tydligare kan se parkeringsljusens placering. Som du ser Ă€r en bild tagen framifrĂ„n och en lite frĂ„n sidan dĂ€r lampan Ă€r tĂ€nd. UrsĂ€kta den fula blinkern 😁, den Ă€r "tillfĂ€lligt" omkopplad till en utanpĂ„liggande blinkers men den blev godkĂ€nd pĂ„ besiktningen.

Parkeringsljusen Àr ganska "djupliggande", tror du Wallentin att de syns för lite pÄ sidan? Har du eller nÄgon annan nÄgot tips pÄ vad jag kan göra? GÀrna nÄgon billig eventuellt tillfÀllig lösning sÄ den klarar besiktningen.

VÀntar med spÀnning pÄ tips

IMG_076311.jpg

IMG_076111.jpg

comment_176149

Har den varit besiktigad innan? Eller Ă€r det registreringsbesiktning nu? Annars borde det vara godkĂ€nt dĂ„ jag sjĂ€lv och mĂ„nga andra har det sĂ„. Även med blinkersen i lyktan ocksĂ„. Men kanske Ă€r petigare vid regbesiktning. Om du har nĂ€ra till besiktningen sĂ„ kan du alltid svĂ€nga förbi och frĂ„ga vad de menar med det 🙂

• Author
comment_176150

Ja den var besiktigad innan jag köpte den sĂ„ det Ă€r en vanlig besiktning. Har försökt kontakta den förra Ă€garen men av nĂ„gon anledning sĂ„ hör han inte av sig tillbaka 😑

SÄ du och andra har fÄtt det godkÀnt. Jag ska kanske besiktiga den pÄ ett annat stÀlle......

Men tusen tack för hjÀlpen!

comment_176155

HallÄ.

Jag hade provat att besikta pÄ nÄgon annan station.

Dom flesta Mustanger glider runt med mer eller mindre olaglig belysning som bilprovningen blundar för.

Har sjÀlv "mini"parkljusen monterade i den nedre grillen. Lite för lÄngt in men har inte fÄtt nedslag.

Blinkersen fram Àr orginal med bort kopplad sidobelysning. Inget nedslag.

Bakljusen Àr orginal med blinkersen monterad i backljusen. Har inte fÄtt nedslag pÄ det heller.

Jag tror mer pÄ en nitisk besiktningsman.

Prova nÄgon annan stans.

• Author
comment_176160

Hej Mattsan!

Typiskt att jag lyckas hamna hos en nitisk besiktningsman 😬

Jag har faktiskt bokat en ny tid hos nÄgon annan. Men jag kommer lÄta de "tillfÀlliga" utanpÄliggande blinkersen vara kvar nu nÀr jag ÀndÄ har fixat.

SÄ hÄll tummarna 

• 2 weeks later...
  • Author
comment_176298

Hallo!

Vill bara tacka för tipsen och rÄden. Som jag sa tidigare sÄ bokade jag en ny tid men pÄ en annan station. Har varit dÀr och jag fick INGA anmÀrkningar, den gled igenom utan problem.

Pust 😊