Jump to content

Första mustangen, 2008 GT, MALMÖ


Recommended Posts

Hallå! Ny medlem här.

Har alltid varit svag för mustanger men det har aldrig varit läge att äga någon fram till nu. Slog till på en svart GT cab från 2008 i fint skick. Tycker retrolooken är väldigt charmig. Underbar att glida i dessutom.

Kan absolut inget om det tekniska så det kan nog bli en del frågor härifrån framöver. Det mesta är original vad jag kan se men dämparna bak står det Ford Racing på och de låter grymt bra (enligt mig). Antar att de inte är stock. Har googlat lite men osäker på vilka det kan vara?

Är de kromade original 18 tums fälgarna, sitter 235/50 fram och 245/50 bak. Ligger utmärkt på vägen tycker jag. Hur breda däck går det att få på dessa fälgar?

Utgår från Malmö, vi ses!

50AAC849-EADC-4438-9FE7-830B9C8838A6.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Är det original 8,5 tums fälgar får du på 265or men marginell nytta. Ökad bredd ger mest komfortsänkning, speciellt om man minskar profilhöjden. Ska du byta så sträva efter max profilhöjd på din bredd du vill ha och bibehållen eller något ökad omkrets. Många gör felet att minska höjden och väljer samma profilhöjd bak å fram och får små hjul med mycket glipa mot skärm. Retromodellen tål lite gummihöjd, speciellt på Bullitfälgarna.

Störst utseendevinning i mitt tycke är om du får ut hjulen ordentligt. 20-25mm spacers och en sänkning på 1-1,5 tum så har du fått en helt annan stance med samma hjul och gummin. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...