kanske mustang August 18, 2021 Report August 18, 2021 Ja som rubriken hintar lite om så har jag 3 frågor 1. Någon som kör med kompressorn från Ford som ska ge 700 hästar ar det ?, hur funkar det och var kan man besiktiga bilen med det ? 2 Om man vill ha kanske lite högre ljud men behålla V8 mullrandet gärna mer v8 som de äldre v8 lät. 3. Har det blivit några förändringar / förbättringar på de nyare Årsmodellerna, nyare än 2018 tex mindre fladdrande motorhuv ? Citera
Corvette August 19, 2021 Report August 19, 2021 har bara kört kundbil med det och den märks först när man laddar på, annars går det som vanligt går att besikta med den,, annan fråga om de släpper igenom den, skall inte gå om man inte reggar om bilen man tar bort dämparen mitt under bilen och ersätter den med en H-pipa så har du lagom med ljud när du ställer spjället på bana har för visso bara kört 210km/h men såg ingen fladdrande huv på vår 2019 musse Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 (redigerad) 3 timmar sedan, Corvette said: har bara kört kundbil med det och den märks först när man laddar på, annars går det som vanligt går att besikta med den,, annan fråga om de släpper igenom den, skall inte gå om man inte reggar om bilen man tar bort dämparen mitt under bilen och ersätter den med en H-pipa så har du lagom med ljud när du ställer spjället på bana har för visso bara kört 210km/h men såg ingen fladdrande huv på vår 2019 musse Men det är inga problem att omregistrera den då ? Vad kostar det 5000kr ? Tycker du det är värt en sådan investering för att optimera med kompressor med det man får ut för den kostnaden och eventuellt mer slitage ? Finns det någon video eller något med ljudet som bli om man skulle göra ett sådant byte till H-Pipa ? kostnad ? Vet du om det finns några ändringar som de gjort från 2018 till 2021 ? Ändrade %s av %s (%s) Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 3 timmar sedan, Corvette said: har bara kört kundbil med det och den märks först när man laddar på, annars går det som vanligt går att besikta med den,, annan fråga om de släpper igenom den, skall inte gå om man inte reggar om bilen man tar bort dämparen mitt under bilen och ersätter den med en H-pipa så har du lagom med ljud när du ställer spjället på bana har för visso bara kört 210km/h men såg ingen fladdrande huv på vår 2019 musse något sådant här ? My exhaust setup: 2019 mustang gt with active exhaust and H-pipe - YouTube Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 vilken tror du är bäst mest lik ljudet i videon om det spelar någon roll ROUSH eller STEEDA ? Tack Citera
Corvette August 19, 2021 Report August 19, 2021 7 minuter sedan, kanske mustang said: vilken tror du är bäst mest lik ljudet i videon om det spelar någon roll ROUSH eller STEEDA ? Tack Jag har Roush så jag får inte säga vilken du skall ta Citera
Corvette August 19, 2021 Report August 19, 2021 (redigerad) 44 minuter sedan, kanske mustang said: Men det är inga problem att omregistrera den då ? Vad kostar det 5000kr ? Tycker du det är värt en sådan investering för att optimera med kompressor med det man får ut för den kostnaden och eventuellt mer slitage ? Finns det någon video eller något med ljudet som bli om man skulle göra ett sådant byte till H-Pipa ? kostnad ? Vet du om det finns några ändringar som de gjort från 2018 till 2021 ? Nja du måste modifiera bilen mer än bara slänga på en kompressor Du får googla på det, var nån i söder som kunde göra allt med papper å allt som erfordras Ändrade %s av %s (%s) Citera
Prime Mover August 19, 2021 Report August 19, 2021 GT 500 har kompressor och sidoimportsbilar som den Brandt Fordstore i Båberg har till salu ska vara besiktigad och gatulegal. I grunden så är det samma bil som den vanliga GT som från början är konstruerad för att klara en motor med kompressor. Problemet är att för att besiktiga med en eftermonterad kompressor så måste man ha två intyg från Ford, ett där Ford intygar att bilens konstruktion klarar en kompressormatad motor, det andra intyget ska visa att motorn med monterad kompressor uppfyller EU:s avgaskrav. Intyget från Ford om att bilen konstruktion klarar en kompressormatad motor är mest kritiskt då det är kört om Ford inte skriver intyget. Avgaskravet kan man få testat där man gör avgastester och klarar bilen kraven så skrivs ett intyg, men testet kostar en slant. Konstigt att Ford Performance inte har fixat intygen för hela EU så de kan sälja fler kompressorer. Det kan vara intressant att se hur importbilar som GT500:an har visat att den klarar EU:s avgaskrav. Är det någon som har koll? En fördel med kompressor på en vanlig GT Coyote är att bilen då bättre överensstämmer med den angivna bränsleförbrukningen enligt EU cykeln, som en Mustang utan kompressor har svårt att nå upp till . Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 2 minuter sedan, Prime Mover said: GT 500 har kompressor och sidoimportsbilar som den Brandt Fordstore i Båberg har till salu ska vara besiktigad och gatulegal. I grunden så är det samma bil som den vanliga GT som från början är konstruerad för att klara en motor med kompressor. Problemet är att för att besiktiga med en eftermonterad kompressor så måste man ha två intyg från Ford, ett där Ford intygar att bilens konstruktion klarar en kompressormatad motor, det andra intyget ska visa att motorn med monterad kompressor uppfyller EU:s avgaskrav. Intyget från Ford om att bilen konstruktion klarar en kompressormatad motor är mest kritiskt då det är kört om Ford inte skriver intyget. Avgaskravet kan man få testat där man gör avgastester och klarar bilen kraven så skrivs ett intyg, men testet kostar en slant. Konstigt att Ford Performance inte har fixat intygen för hela EU så de kan sälja fler kompressorer. Det kan vara intressant att se hur importbilar som GT500:an har visat att den klarar EU:s avgaskrav. Är det någon som har koll? En fördel med kompressor på en vanlig GT Coyote är att bilen då bättre överensstämmer med den angivna bränsleförbrukningen enligt EU cykeln, som en Mustang utan kompressor har svårt att nå upp till . Är det inte bara att lämna in bilen i Halmstad köpa och låta de montera det på bilen, och då även de skriver de papper som behövs ? Citera
Corvette August 19, 2021 Report August 19, 2021 2 minuter sedan, kanske mustang said: Är det inte bara att lämna in bilen i Halmstad köpa och låta de montera det på bilen, och då även de skriver de papper som behövs ? Men de går inte igenom besiktning sen, det är det som de friskriver sig SAMT om du skulle krocka och försäkringsbolaget ser att du har en kompressor monterad så gäller inte din försäkring! Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 3 minuter sedan, Corvette said: Nja du måste modifiera bilen mer än bara slänga på en kompressor Du får googla på det, var nån i söder som kunde göra allt med papper å alt som erfordras Du kan skicka pm om du vill om vem det är som fixar allt och tycker du det är värt det för den prestanda man får för den kostnaden ? Stor skillnad mellan ROUCH och STEEDA ? STEEDA finns hos Grufman Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 2 minuter sedan, Corvette said: Men de går inte igenom besiktning sen, det är det som de friskriver sig SAMT om du skulle krocka och försäkringsbolaget ser att du har en kompressor monterad så gäller inte din försäkring! ok vad synd trodde de kunde skriva på om de själva monterar det Citera
Corvette August 19, 2021 Report August 19, 2021 2 minuter sedan, kanske mustang said: ok vad synd trodde de kunde skriva på om de själva monterar det nä de e bara att du har garantin kvar på bilen om de gör det Citera
Prime Mover August 19, 2021 Report August 19, 2021 Fråga Halmstad om de kan montera kompressor och fixa de två pappren som möjliggör besiktning för gatubruk. Om de friskriver sig så är det kört och då är det bara körning på bana som gäller, om man inte har rymligt samvete och monterar av kompressorn inför besiktningen. Ford Performance har angivit att kompressorn inte är för gatubruk inom EU. Citera
Corvette August 19, 2021 Report August 19, 2021 1 minut sedan, Prime Mover said: Fråga Halmstad om de kan montera kompressor och fixa de två pappren som möjliggör besiktning för gatubruk. Om de friskriver sig så är det kört och då är det bara körning på bana som gäller, om man inte har rymligt samvete och monterar av kompressorn inför besiktningen. Ford Performance har angivit att kompressorn inte är för gatubruk inom EU. De fixar inga papper för besiktningen Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 1 minut sedan, Corvette said: De fixar inga papper för besiktningen Det är bara en fråga om pengar egentligen som med allt lite rikare så kunde man bara tagit av och på den vid besiktning och om man krockar kan man stå för det själv Citera
Prime Mover August 19, 2021 Report August 19, 2021 3 minuter sedan, kanske mustang said: Det är bara en fråga om pengar egentligen som med allt lite rikare så kunde man bara tagit av och på den vid besiktning och om man krockar kan man stå för det själv Med lite extra pengar (ca 1,5 MSek) så är det bara att skynda upp till Brandt Ford Store innan bilförsäljningen stänger i eftermiddag och köra hem med en gatureggad kompressorbil. Det andra alternativet med oreggat kompressormontage kan bli mycket dyrare om olyckan är framme. Citera
Corvette August 19, 2021 Report August 19, 2021 1 hour ago, Prime Mover said: Med lite extra pengar (ca 1,5 MSek) så är det bara att skynda upp till Brandt Ford Store innan bilförsäljningen stänger i eftermiddag och köra hem med en gatureggad kompressorbil. Det andra alternativet med oreggat kompressormontage kan bli mycket dyrare om olyckan är framme. för den pengen finns det roligare bilar men är nöjd med vår 460hk mussen den räcker bra Citera
Corvette August 19, 2021 Report August 19, 2021 1 timme sedan, kanske mustang said: Det är bara en fråga om pengar egentligen som med allt lite rikare så kunde man bara tagit av och på den vid besiktning och om man krockar kan man stå för det själv Då kan man köpa en GT500 direkt istället Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 2 timmar sedan, Prime Mover said: Med lite extra pengar (ca 1,5 MSek) så är det bara att skynda upp till Brandt Ford Store innan bilförsäljningen stänger i eftermiddag och köra hem med en gatureggad kompressorbil. Det andra alternativet med oreggat kompressormontage kan bli mycket dyrare om olyckan är framme. Ja fast den kan jag inte köra på vanlig väg med, bara bana Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 37 minuter sedan, Corvette said: för den pengen finns det roligare bilar men är nöjd med vår 460hk mussen den räcker bra Är det skillnad på vilken tillverkare av H_pipe man väljer, låter din någorlunda likt den som jag länkade till youtubeklippet ? Citera
Corvette August 19, 2021 Report August 19, 2021 4 minuter sedan, kanske mustang said: Ja fast den kan jag inte köra på vanlig väg med, bara bana Varför skulle du inte kunna på vanlig väg med den Den är reggad för gatan Citera
Corvette August 19, 2021 Report August 19, 2021 4 minuter sedan, kanske mustang said: Är det skillnad på vilken tillverkare av H_pipe man väljer, låter din någorlunda likt den som jag länkade till youtubeklippet ? Nej de låter tämligen lika Skulle vilja testa Borla konstiga mitt dämpare Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 4 timmar sedan, Corvette said: Varför skulle du inte kunna på vanlig väg med den Den är reggad för gatan ok så du menar att alla papper blir i ordning jag behöver bara besiktiga den sen utan problem ? Och till och med försäkringsbolaget har inget att klaga på ? Citera
kanske mustang August 19, 2021 Author Report August 19, 2021 4 timmar sedan, Corvette said: Nej de låter tämligen lika Skulle vilja testa Borla konstiga mitt dämpare Är din billigare än den man köper hos Grufman tror den kostar runt 6000 kr där ? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.