Jump to content

Byta ut hela inredningen? Kostnad?


mlindblom

Recommended Posts

Hej!

funderar på att någon gång i avlägsen framtid (när jag har mycke pengar över) byta ut hela min hemska sletna inredning mot ny.

Nu har jag mörkröd standardinredning...tycker de är fult med röd inredning...(no offense alla ni som har röd inredning i era mussar och tycker det är snyggt...jag tycker bara det passar bättre på gamla 50talare...eller möjligen svarta mussar =)). Vill alltså byta ut allt rött mot svart...

Är säkert nån här inne på forumet som har bytt ut hela inredningen på en mustang? Skulle vilja veta på ett väldigt ungefär hur många pengar det har kostat? Behöver ju inte köpa allt nytt heller...

Kommer säkert ändra mig innan jag fått pengar till det här...Är ju faktiskt charmigt att behålla en sliten orginalinredning åxå...

Link to comment
Share on other sites

Är det precis allt som ska bytas?

Jag kan tänka mig att det kostar säkert 10-15.000kr om precis allt ska bytas.

En sak jag märkt är att delarna till 69-73 oftast är ganska mycket dyrare än till 64-68'orna.

Link to comment
Share on other sites

hade väl i så fall tänkt byta ut allt som är rött...dvs svarta plasten som sitter runt instrumenten o dyl behöver ju inte bytas...byta klädsel + stoppning på stolarna osv...byta ut golvmattan kanske är ett helvete?

tillverkades väl färre bilar dessa år än innan så kanske därför delarna är dyrare?...för inte är väl delarna till de senare årsmodellerna av högre kvalitet eller så? tycker snarare att det känns som inredningen i tidigare modeller känns mer påkostad...? kanske har fel...

Link to comment
Share on other sites

hade väl i så fall tänkt byta ut allt som är rött...dvs svarta plasten som sitter runt instrumenten o dyl behöver ju inte bytas...byta klädsel + stoppning på stolarna osv...byta ut golvmattan kanske är ett helvete?

Golvmattan är enkel att byta om man köpt en formpressad (som passar), det är bara att skruva ur stolar, växelspak, baksäte, bälten, instegslister, sidopanelerna bak och kickpanelerna fram sen är det nog bara helljuskontakten på golvet kvar (om jag minns rätt, är 3 år sedan)

Har man bara fingrarna på rätt ställe går det fort att byta golvmattan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...