Leijon CMC 855 March 7, 2005 Report March 7, 2005 Såg en Bullitmotor och tillhörande vxl till salu på Blocket idag. Är det möjligt att skohorna ner den i en 66a? Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 7, 2005 Report March 7, 2005 Hej.Allt är möjligt och även detta, men det är klart att detkräver mycket jobb. Alla mekaniska delar till motor och låda och då behövshela el packetet. Utrymmet är inte något större problem, men stötdämpar-torn mm bör nog evakueras för att få bredd. Helt plötsligt så blev det inte bara att byta motor o lådanu tillkommer även styrning brommsar mm. Jag tror nog att det mer är en önskedröm än enkelt,själv skulle jag vilja starta med en tom 65 kaross ochställa den på en bottenplatta från 01. Förresten denna typ av konvertering på gammla Mustangerär ganska vanligt på andra sidan vattnet, det finns mycketpå nätet om just detta. :wink: Citera
Leijon CMC 855 March 8, 2005 Author Report March 8, 2005 Hej, tydligen så får man med hele elschemat för motorn i alla fall, men det jag var mest intresserad av är lådan. Jag frågade vad det var för typ av låda, han sa bara "5 vxlad", inget om den var manuell (jag vet inte om det finns 5 vxl automatare i Bullit bilar.. Finns det ?? )Kan någon hjälpa mig?? Är det någon här på forumet som är Bullit mästare?? Citera
snock March 15, 2005 Report March 15, 2005 Såg ett reportage i en tidning om det har jag för mig. Du måste fimpa originalframvagnen och montera mustang II-grejer el. motsvarande för att få plats. Tror inte det lönar sig. Det blir säkert krångel med headers och gud vet allt. Och besiktningen lär väl inte jubla heller. Citera
Recommended Posts