Jump to content

Problem dörr vintertid


Ancan

Recommended Posts

Hej!

Undrar om det är någon annan som kör på vintern som har lyckats lösa problemet med att dörren inte går att stänga när det är minusgrader?

Den är ju egentligen stängd, men rutan åker inte upp förrän jag åkt flera mil och jag måste då öppna och stänga dörren.  Tycker det har blivit värre, förra vintern var det först när det blev neråt -10 men i morse var det bara -1.

Får lite Amazonminnen när jag sitter och håller i dörren med ena handen 😀, törs inte riktigt lita på att den är stängd när den indikerar med arg röd text att dörren är öppen. Blir också ett visselljud så det inte går att prata i telefonen.

Tacksam för tips!

Ancan.

Link to comment
Share on other sites

Finns massa trådar om detta problemet på nätet att det inte funkar så bra i minusgrader.

Har du kollat med en Ford Store vad de säger, skulle vara spännande att veta hur de ställer sig till det.

Du får montera kupe och motorvärmare i bilen 😉

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar. Nej det har jag inte kollat, kan jag ju göra. I och med att det finns snöläge att välja måste dom ändå tänkt någonstans att det ska gå att köra på vintern.

Har tänkt på värmare och det skulle ju funka hemma, men inte på jobbet. 🙁

Link to comment
Share on other sites

Fast i och med att det viner så mycket från rutan så vet man iaf att den inte har gått tillbaka upp som den ska. Menar du att det är brytaren som påverkas av kylan? Värt att kolla. Tack.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju visserligen en 2007a men jag tror inte att mekanismen är så olik 

Vid ett tillfälle hade jag problem med att rutan inte ville gå upp direkt utan stannade nere en stund, då tog jag isär dörren och tog loss och kollade brytaren som då var både blöt och ärgad inuti .

Efter rengöring och infettning med litiumfett har rutorna fungerat klanderfritt året runt i 3 år

(finns nog några bilder på detta i tråden "Mustang vanlig bil")

mvh Mats

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...