Jump to content

Recommended Posts

Jag körde min Mach1 från England idag !!! Jag köpte den när jag var där och tänkte efter många månader den var tid att tar den till Sverige.

Jag åkte 300 miles till IMMINGHAM och i en båt för 28 timmer till Sverige den en annan 30 mil till Örebro. 8)

Jag glömde hur kul det var att köra och jag vet inte HUR många som omkörde mig , winkade eller göra tummen upp till mig. Och när jag stanna för bensin kommer upp till mig och vill pratar eller tittar på bilen. :shock: Min Mach 1 är GRABBER ORANGE så den var inte svårt att se :oops: .

I Sverige med din fin vädret var ingen problem , jag körde kanske 110 km/tim och det var bra.

Nu jag vill har fin väder så jag kan åker MER, så om nån sett en ORANGE Mach 1 ut idag den var MIG :D

Hoppas mina Svenska är inte jätte dåligt :roll:

Grattis! :D

Hade gärna varit ute och kört min musse också, men när det är 1dm snö ute så känns det som att man får vänta ett tag till ändå..

Och din svenska är helt ok! (några grammatiska fel, men det spelar ingen roll.. hehe)

Ja, Jag skulle inte åker eller men jag hade bokar min flyg och båt resa för vi hade fin väder förre vecka, jag är från Australien och hade inte sett snö förre jag var 35 år så OM jag kan kör i den vädret så kan du Svenskar eller HUR !!!!

Jag förstår INTE svensk gamatik så jag skriver i swenglish :roll:

Hehe kul att höra. Känner igen reaktionen från folket omgring :wink: Alltid lika kul :D Hoppas du skall på många träffar i sommar så man får se din bil och kanske träffa dig :D

Hadde inte några särskilda svårigheter att fatta av du skrev..

Vill också ha ut min Mustang NU!!!!!!!!! :cry:

Solen skiner ju trots allt, men saltet på vägarna är väl inte så nyttigt? Så länge det är torrt kan det kanske funka dock.

Svenskan är okej, jag skriver rätt så illa själv ibland och ändå är svenska mitt modersmål... :wink:

Jag har nu plockat hem min pärla från viterdvalan och det är inte roligt att det ska vara massa snö och is om man åker på sommardäck. Det är lättare gjort än sagt att åka med hela paketet uppställt på tvären.

// Micke

Jag har nu plockat hem min pärla från viterdvalan och det är inte roligt att det ska vara massa snö och is om man åker på sommardäck. Det är lättare gjort än sagt att åka med hela paketet uppställt på tvären.

// Micke

OJ! Mustang II är rent odugliga i snö. Hade faktiskt en sådan som vinterbil för massa år sedan. Lyckades köra fast på en plan parkering trots bra dubbdäck! Sladdade ofta och gärna, svår som tusan att hämta hem om det blev minsta lilla för mycket. De är lite framtunga... :roll:

hur tusan tycker du att man ska kunna få plats med 150 kg i skuffen du kommer väll ihåg hur stort eller väldigt litet det är där bak och jag har en bas där me.

// Micke

He he, vet ej om det var 150kg men jag fyllde hela bagaget med tegelsten, stenplattor och annat tungt. Det vart bättre då...

hehe... jag kan tippa i en skopa grus lr sand med lastmaskinen om du vill... ;) hehe... men seriöst.. jag upplever den t o m för lätt i baken sommartid... ska inte gå åka rondeller med passagerardörren framåt med 88 hästar... ;)

Undvik att köra i vägsalt till alla pris, det är döden för pärlan.

All lättmetall oxiderar, plåten rostar och fukten kommer att tränga igenom kromet med bubblor som följd. Man kommer att djupt få ångra att man tog ut bilen för tidigt.