Lasse cmc625 March 13, 2005 Report March 13, 2005 Hade ur fördelaren för lite rengöring och service, satte tillbaka enligt konstens regler och min bästa förmåga. Den går lugnt och fint, men i det allra yttersta läget så att vacuumklockan tar i termostathuset. Kan jag ha fått den en kugg fel i alla fall? Jag kan ju inte vrida fördelaren mera för att undersöka om den kan gå ännu bättre?Någon med erfarenhet? Citera
sniffer March 13, 2005 Report March 13, 2005 Jag har pillat lite med tändningen och förmodligen har du fått de då den skall gå väldigt illa om du har den så så den lyckas ta i. Citera
NightMaaN March 13, 2005 Report March 13, 2005 lättast är väl att flytta alla tändkablar ett eller två steg år rätt håll och vrida fördelaren ungefär motsvarande och fram med lampan och kolla... borde funka... Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 14, 2005 Report March 14, 2005 Hej Lasse.Jag tror att lösningen är att du får lyfta upp fördelaren igenoch sätta tillbaka den ett snäpp eller två tidigare. Som du vet så finns det en sexkantig axel som driver olje-pumpen och om du provar att lyfta fördelaren och sedansätta dit den igen ett snäpp bakåt så kommer den rätt. Jag hoppas att du memorerade vart rotorn pekade närdu drog ur fördelaren, det är egentligen det viktigaste. :wink: Citera
Recommended Posts