Jump to content

TPMS däcktryck visar rätt tryck men varnar ändå


Bastlund

Recommended Posts

Hej, nyligen ägare till en GT5.0 2017 och jag undrar om det är någon som är bra på TPMS; Det är nämligen så att vänster bak varnar men visar ändå korrekt däcktryck. Jag hade först 2.1 i båda bak och det visades korrekt i display en varnade samtidigt för vänster bak. Jag ökade till 2.3 i båda bak och displayen visade därefter 2.3 på båda bakdäcken men varnar fortfarande för vänster bak.

Om vänster bak inte funkar eller inte är inregistrerad borde den inte visa nåt tryck alls? Jag har försökt konsultera manualen men den säger inte så mycket.

Allt gott!

Vänliga hälsningar
Peter

Link to comment
Share on other sites

Har du nollställt däcktrycket i inställningen under förarhjälp ytor jag det ligger undermeny, så den får sparas med nya infon, eller har du bytt hjul? eller så har du en defekt sensor inte helt ovanligt men hör med din ford så kan de testa kallibrera om den ...

Link to comment
Share on other sites

Ja är sensorn död kommer den inte visa tryck där.
Du får göra som Darkis skrev och se om det löser det.
(Din bil är ju på gärdsgården med garantin, man har ju 5 år på svensålda Mustanger.)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Darkis said:

Har du nollställt däcktrycket i inställningen under förarhjälp ytor jag det ligger undermeny, så den får sparas med nya infon, eller har du bytt hjul? eller så har du en defekt sensor inte helt ovanligt men hör med din ford så kan de testa kallibrera om den ...

Nej, jag har tänkt att göra det och registrera givarna på nytt får se vad som händer, men skumt ändå att vänster bak visar rätt tryck ändå.. 😕 Jag får rulla in hos nån som kan felsöka tror jag.

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Bastlund said:

Nej, jag har tänkt att göra det och registrera givarna på nytt får se vad som händer, men skumt ändå att vänster bak visar rätt tryck ändå.. 😕 Jag får rulla in hos nån som kan felsöka tror jag.

Du får åka till Kraftgatan och klämma Hedemora Bilforum på pulsen 😉

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hade samma problem. Det räckte med att fylla på mer luft och nollställde under inställningar, så funkade allt igen. Behövde inte registrera om alla sensorer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...