Caroline.Lembäck May 15, 2022 Report Share May 15, 2022 Hej, hoppas på att få bra tips gällande positionsljus fram på en V6 2011! Jag har haft min skönhet i 6 år och först nu påpekade besiktningen att det saknas positionsljus…. Kabeln till positionsljuset vid blinkersen var klippt redan innan den hamna i min ägo. Jag har försökt att söka men det är svårt att hitta information om hur det ska vara. Det bör ju vara ett vanligt förekommande bekymmer? Hur har ni andra monterat lampor så det blir godkänt på besiktning? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richy May 15, 2022 Report Share May 15, 2022 Hej, Så här ser det ut på min, det är små ledlampor och de var redan monterade när jag köpte den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caroline.Lembäck May 15, 2022 Author Report Share May 15, 2022 Så testade jag att göra men fick inte godkänt. Han sa att det inte är positionsljus utan bara extra ljus… positionsljusen ska tydligen sitta vid strålkastaren för att markera bredden på bilen men det finns ju lixom ingen plats för det? Han kunde inte heller svara på hur man ska få till det! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richy May 15, 2022 Report Share May 15, 2022 Märkligt, har varit på två olika besiktningsfirmor de gånger jag gjort det, och ingen anmärkning. Har förstått att när bilen togs in som flyttgods så var den ett företag i Gbg som monterade dessa, hänger det ihop med att min är flyttgods kanske? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caroline.Lembäck May 15, 2022 Author Report Share May 15, 2022 Kanske det, har förstått att det är lite olika regler kring det. Vilket förstås också är märkligt att bilens utförande kan skilja sig från svensk standard då? Är det bara blinkers du har kvar i den orangea delen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richy May 15, 2022 Report Share May 15, 2022 Blinkersen är endast vid huvudstrålkastaren, den som lyser på bilden är endast original positionsljus. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alfredsson May 16, 2022 Report Share May 16, 2022 Så här är det gjort på min 2013, aldrig varit några problem med besiktning, monterade med dubbelhäftande tape. De är köpta på någon av firmorna som säljer LED-lampor, minns inte vilken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caroline.Lembäck May 16, 2022 Author Report Share May 16, 2022 9 minuter sedan, Lars Alfredsson said: Så här är det gjort på min 2013, aldrig varit några problem med besiktning. De är köpta på någon av firmorna som säljer LED-lampor, minns inte vilken. Det verkar vara en bra lösning, hur har dom fäst lampan? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alfredsson May 16, 2022 Report Share May 16, 2022 14 minuter sedan, Caroline.Lembäck said: Det verkar vara en bra lösning, hur har dom fäst lampan? Den sitter med dubbelhäftande tape. Tror det är denna https://www.diodhuset.se/mini-p-ljus-e-markt-12v-mini-p-ljus-e-markt-rokfargat?gclid=Cj0KCQjwyYKUBhDJARIsAMj9lkGwRDV6AUurVmrV5vPYspCQvVLUxynnPT99tqQiuR9IChGNvTXNoxIaAhHlEALw_wcB Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette May 16, 2022 Report Share May 16, 2022 mecka dit dessa så är det snyggare Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caroline.Lembäck May 16, 2022 Author Report Share May 16, 2022 2 timmar sedan, Corvette said: mecka dit dessa så är det snyggare Är inte detta sidomarkerings ljusen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette May 16, 2022 Report Share May 16, 2022 nä de e fram 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne H May 16, 2022 Report Share May 16, 2022 3 timmar sedan, Corvette said: mecka dit dessa så är det snyggare Dessa har fått godkänd som parkeringsljus i 9 År. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony J May 16, 2022 Report Share May 16, 2022 19 timmar sedan, Richy said: Märkligt, har varit på två olika besiktningsfirmor de gånger jag gjort det, och ingen anmärkning. Har förstått att när bilen togs in som flyttgods så var den ett företag i Gbg som monterade dessa, hänger det ihop med att min är flyttgods kanske? Japp flyttgods kan se ut lite som helst..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caroline.Lembäck May 16, 2022 Author Report Share May 16, 2022 1 timme sedan, Janne H said: Dessa har fått godkänd som parkeringsljus i 9 År. Fast parkeringsljus och positionsljus är väl inte samma? verkar vara väldigt oklart vad som faktiskt gäller när det ser så olika ut vad som går igenom och inte! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne H May 16, 2022 Report Share May 16, 2022 5 timmar sedan, Caroline.Lembäck said: Fast parkeringsljus och positionsljus är väl inte samma? verkar vara väldigt oklart vad som faktiskt gäller när det ser så olika ut vad som går igenom och inte! Parkeringsljus och positionsljus är vanligtvis samma lampa och har ett vitt ljus fram på bilen och rött bak. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts