Rosell March 16, 2005 Report March 16, 2005 Hej Mustangvänner...Jag har VÄLDIGT lite erfarenheter av bilar...mest haft gamla rishögar, men köpte en mustang gt-87 förra hösten. Jag känner den gamla ägaren och vet att han inte bytt växellådeoljan under de 6 åren han haft bilen. Han har bara kört 5-6000 mil med bilen, tot har den gått ca: 10 000 mil. Innan jag plockar ut den för sommaren tänkte jag byta alla oljor och vätskor. Det jag undrar är vilken olja jag ska ha i automatlådan till en mustang gt av 87-års modell samt var man kan köpa den till ett vettigt pris??.. Citera
Fredde77 March 16, 2005 Report March 16, 2005 Om inte jag minns helt fel så skall valvoline ha en mycket bra hemsida för detta. Skriv bara in vad för bil du har så kommer det rekommendationer om vilken olja man skall använda till olika applikationer. Fungerar tyvärr inte för oss med äldre mussar http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/taal.asp/Fredde Citera
Rosell March 16, 2005 Author Report March 16, 2005 Ok. Tack så mycket...jättebra sida....den gav tips för alla oljor i bilen...Mvh Christian Citera
Recommended Posts