Fredrik Gränse March 16, 2005 Report March 16, 2005 Hejsan!Renoverar min 66 fb. Har nu kommit till kabelhärvan till bakljus mm. Den befintliga härvan är klädd med ngt slags tyg/nät/rör? Nu är det inte så mycket kvar av detta längre & det vill jag försökafixa på ett så orginallikt sätt som möjligt. Vet någon var jag kan hitta en bra & utseendemässigt lik ersättning?Om man köper en repro kabel följer det med detta hölje då?Tack på förhandFredrik GränseCMC 6793 st 66:or... Men olika karosser...& olika motorer! Citera
NiklasW March 16, 2005 Report March 16, 2005 Hej.Vet inte om det kan va nåt men Elfa har en typ av kabelstrumpa i alla fall. Hur originallik den är vet jag inte, men den är av polyester.http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=/elfa/produkter/se/177134.htm Citera
Rambo March 17, 2005 Report March 17, 2005 Jag har köpt nya kabelhärvorfrån NPD och dom är kläddamed sådant nät. Citera
Pelle cmc 375 March 17, 2005 Report March 17, 2005 Det är den kabelstrumpan jag rekomenderat i tidigare inlägg.Jag tog den och låste med ett mycket litet svart buntband i ändarna, tycker det blev kanon. Svårt att se på en bild men jag skickar en ändå.Pelle Citera
Fredrik Gränse March 18, 2005 Author Report March 18, 2005 Hejsan!Tack för tipps.Får utvärdera hur frisk härvan är.Så får vi se om det blir NPD eller ELFA.För det var från ELFA den fotade kabelstrumpan kom?Trevlig helgFredrik GränseCMC679 Citera
fast66 March 18, 2005 Report March 18, 2005 De som renoverar riktigt gamla bilar använder ibland "fingertutor" i gasbinda som tydligen finns på metervara - kolla apoteket.Denna gasbinda färgas sedan svart med tex batikfärg. Citera
NightMaaN March 19, 2005 Report March 19, 2005 hur är det att trä kablarna genom sånna här kabelstrumpor då? Citera
Pelle cmc 375 March 19, 2005 Report March 19, 2005 Ja fotot var från Elfas, och eftersom den är elastlsk går det bra att få igenom kopplinsstyckena. Till tankgivaren där det bara är en kabel och en stor gummigenomföring tog jag en tunn strumpa och kapade kabeln och trädde på strumpan lödde skarven och krympslang över obs inga klämhylsor.Pelle Citera
JohnRB March 21, 2005 Report March 21, 2005 Prova lenken. Kansje dom har nåt..Johnhttp://www.riwire.com/ Citera
Recommended Posts