Jump to content

Recommended Posts

Jag vet att detta är svårt men är det någon som har en uppfattning om vad som är vettigt att betala för en 65:a GT Shelby KOPIA.Tacksam för alla synpunkter.

Stefan

Hej.

Alla frågor är till för att besvaras, en Shelby kopia skall

egentligen inte ha ett högre pris än vad den kostade att

göra kopian? egentligen kan man inte ta betalt förarbetet

i detta syfte utan endast utgångsmatrial och delar. :shock:

Eftermarknaden idag med delar att göra kopior av vilken

Mustang som helst är oändlig. :?

Att göra en Shelby Mustang är helt omöjligt då det är mer

än bilen som är Shelby det skall tex finnas speciel data plåt

mm. 8)

Den som säljer en kopia av något slag måste också förstå att

värdet är mycket mycket lägre på kopian en man får betalt

för ett original. :shock:

Bara för att det står Shelby eller GT, Mach1 eller något i

den klassen betyder inte att man får bättre betalt möjligen

att man kan lura någon. :cry:

Kopian skall kosta mindre än en original av samma årsmodell

och då inte en Shelby utan en Mustang 65-66 FB. :?

Vi kan spekulera i priset lite, en 65 FB idag med det mesta

original eller renoverat till original kostar mellan 185.000.- till

250.000.- alltså bör din kopia kosta under 185.000.- om

det troligen skall vara rätt. :?:

Betänk att du skall göra om din kopia till original så förstår du

nog min tanke. :roll:

Observera att detta är min åsikt och den är högst personlig. :wink:

För att krångla till det lite till. En shelby är ju en modifierad Mustang, fast oändligt mycket dyrare och mer exotisk, och det var ju en Shelbykopia du frågade om. Lasses resonemang håller tycker jag, men är det inte Shelbyns pris man ska utgå från i så fall, för det är ju den man gör kopian på. Det blir ju som en Ac cobra, det blir aldrig ett orginal men det kan bli en mycket bra kopia som har allt det en köpare vill ha. Då spelar inte prislappen någon roll, bara köparen får vad den vill ha.

Det viktiga är att det fortfarande är en kopia som det aldrig går att sälja som något annat än en kopia. Om man vill sälja den igen, då gäller det att hitta en köpare som också vill ha en kopia, eller acceptera att någon vill köpa bilen för att återställa till orginal. Då kommer Lasses resonemang till sin rätt för då måste prislappen bli betydligt lägre.

Lyssna både på Sam och Lars, de vet exakt vad de snackar om. Det är sanslöst vilka summos "vissa" kopiabyggare begär för sin GT500 kopia tex. Men saken kvarstår, det är fortfarande en modifierad fastback och inet annat... så den (som Lars och Sam sa) ska egentligen inte kosta med än en fastback... Jag vet, upprepningar.. :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...