sh454 March 17, 2005 Report March 17, 2005 Jag vet att detta är svårt men är det någon som har en uppfattning om vad som är vettigt att betala för en 65:a GT Shelby KOPIA.Tacksam för alla synpunkter.Stefan Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 17, 2005 Report March 17, 2005 Hej.Alla frågor är till för att besvaras, en Shelby kopia skallegentligen inte ha ett högre pris än vad den kostade att göra kopian? egentligen kan man inte ta betalt förarbetet i detta syfte utan endast utgångsmatrial och delar. Eftermarknaden idag med delar att göra kopior av vilken Mustang som helst är oändlig. Att göra en Shelby Mustang är helt omöjligt då det är mer än bilen som är Shelby det skall tex finnas speciel data plåt mm. Den som säljer en kopia av något slag måste också förstå attvärdet är mycket mycket lägre på kopian en man får betalt för ett original. Bara för att det står Shelby eller GT, Mach1 eller något iden klassen betyder inte att man får bättre betalt möjligenatt man kan lura någon. Kopian skall kosta mindre än en original av samma årsmodell och då inte en Shelby utan en Mustang 65-66 FB. Vi kan spekulera i priset lite, en 65 FB idag med det mesta original eller renoverat till original kostar mellan 185.000.- till250.000.- alltså bör din kopia kosta under 185.000.- omdet troligen skall vara rätt. Betänk att du skall göra om din kopia till original så förstår du nog min tanke. Observera att detta är min åsikt och den är högst personlig. :wink: Citera
JH March 18, 2005 Report March 18, 2005 För att krångla till det lite till. En shelby är ju en modifierad Mustang, fast oändligt mycket dyrare och mer exotisk, och det var ju en Shelbykopia du frågade om. Lasses resonemang håller tycker jag, men är det inte Shelbyns pris man ska utgå från i så fall, för det är ju den man gör kopian på. Det blir ju som en Ac cobra, det blir aldrig ett orginal men det kan bli en mycket bra kopia som har allt det en köpare vill ha. Då spelar inte prislappen någon roll, bara köparen får vad den vill ha.Det viktiga är att det fortfarande är en kopia som det aldrig går att sälja som något annat än en kopia. Om man vill sälja den igen, då gäller det att hitta en köpare som också vill ha en kopia, eller acceptera att någon vill köpa bilen för att återställa till orginal. Då kommer Lasses resonemang till sin rätt för då måste prislappen bli betydligt lägre. Citera
Leijon CMC 855 March 18, 2005 Report March 18, 2005 Lyssna både på Sam och Lars, de vet exakt vad de snackar om. Det är sanslöst vilka summos "vissa" kopiabyggare begär för sin GT500 kopia tex. Men saken kvarstår, det är fortfarande en modifierad fastback och inet annat... så den (som Lars och Sam sa) ska egentligen inte kosta med än en fastback... Jag vet, upprepningar.. :wink: Citera
Recommended Posts