Jump to content

Recommended Posts

Här har ni en länk som beskriver Salvage, Totaled, clean titels. Det är sådan hysteri om att inte köpa Salvage title bilar.

Ni kommer bli överaskade kolla denna youtube clipp 

 

(redigerad)

Hmmm å så köper man en ferrari som han anser att man kan spackla upp, hur glad blir man åt det.
Eller så köper man en bil där airbagen löst ut på och så är den fullagad med motstånd osv.
Bilar som varit vattendränkta är ju en tickande bomb och tyvärr väldigt vanligt.

Vi ser detta om och om igen hela tiden hur ägare tror de köpte sin drömbil och sedan får de reda på det är fuskat med de å de... osv

 

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
5 timmar sedan, Corvette said:

Hmmm å så köper man en ferrari som han anser att man kan spackla upp, hur glad blir man åt det.
Eller så köper man en bil där airbagen löst ut på och så är den fullagad med motstånd osv.
Bilar som varit vattendränkta är ju en tickande bomb och tyvärr väldigt vanligt.

Vi ser detta om och om igen hela tiden hur ägare tror de köpte sin drömbil och sedan får de reda på det är fuskat med de å de... osv

 

 

 

Man väljer ju de som inte har stora skador, det finns historik och bilder. Det han menar är att en salvage behöver inte vara ett utdömmande av bilen. Ferrarin t.ex. Var ju inte farligt med bakskärmen. Och att clean titel inte alltid är clean....

10 timmar sedan, Tony J said:

Man väljer ju de som inte har stora skador, det finns historik och bilder. Det han menar är att en salvage behöver inte vara ett utdömmande av bilen. Ferrarin t.ex. Var ju inte farligt med bakskärmen. Och att clean titel inte alltid är clean....

Håller med dig att ferrarin inte var så illa, men att laga den genom att spackla upp den som han sa i sitt inlägg
Det är ju så fipplarna gör det, flera centimeter spackel på bilarna, allt för att tjäna pengar

Javisst är det så, finns numera möjlighet att sälja en bil som är väldigt demolerad med Clean Title utan att skadan rapporteras till bolaget av olika skäl
Fick denna infon av en firma som ej skall nämnas här att de mejlades dagligen av demolerade bilar som ej hade rapporterats skadade till bolaget i USA

Även vardagsbilar i Sverige som man råkar krocka med repareras ju inte alttid så man blir strålande glad av det
Har tyvärr egen erfarenhet i två av tre fall att det inte blev så bra

(redigerad)

Hade aldrig köpt en krockad bil som varit upplagad om man inte fått se ordentlig dokumentation på hur det är lagat. Finns alldeles för mycket fullagningar där ute för att det ska kännas lugnt att köpa en utan dokumentation. Det värsta är dem där deformationszoner och balkar har dragits ut igen i en riktbänk. För att sen spackla och snygga till det innan lack. Har plåten böjts/demolerats så är den försvagad och ska bytas. En bil som har tagit en simtur kommer bjuda på mycket överraskningar senare. När boxar, kontaker, reglage osv börja få korrosion i sig.

Ändrade %s av %s (%s)

Men som Tony sa och jag instämmde med så finns det krockade bilar med clean title också, så man måste vara skeptisk mot allt man ser
Och jag vet själv att det är så lätt att bli blind när bilen ser sååååå  fin ut men då är de bra att ha med en kompis som väcker en 🤓 

 

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...