July 27, 20222 yr comment_180127 Här har ni en länk som beskriver Salvage, Totaled, clean titels. Det är sådan hysteri om att inte köpa Salvage title bilar. Ni kommer bli överaskade kolla denna youtube clipp
July 27, 20222 yr comment_180128 Hmmm å så köper man en ferrari som han anser att man kan spackla upp, hur glad blir man åt det. Eller så köper man en bil där airbagen löst ut på och så är den fullagad med motstånd osv. Bilar som varit vattendränkta är ju en tickande bomb och tyvärr väldigt vanligt. Vi ser detta om och om igen hela tiden hur ägare tror de köpte sin drömbil och sedan får de reda på det är fuskat med de å de... osv Ändrade %s av %s (%s)
July 27, 20222 yr Author comment_180132 5 timmar sedan, Corvette said: Hmmm å så köper man en ferrari som han anser att man kan spackla upp, hur glad blir man åt det. Eller så köper man en bil där airbagen löst ut på och så är den fullagad med motstånd osv. Bilar som varit vattendränkta är ju en tickande bomb och tyvärr väldigt vanligt. Vi ser detta om och om igen hela tiden hur ägare tror de köpte sin drömbil och sedan får de reda på det är fuskat med de å de... osv Man väljer ju de som inte har stora skador, det finns historik och bilder. Det han menar är att en salvage behöver inte vara ett utdömmande av bilen. Ferrarin t.ex. Var ju inte farligt med bakskärmen. Och att clean titel inte alltid är clean....
July 28, 20222 yr comment_180135 10 timmar sedan, Tony J said: Man väljer ju de som inte har stora skador, det finns historik och bilder. Det han menar är att en salvage behöver inte vara ett utdömmande av bilen. Ferrarin t.ex. Var ju inte farligt med bakskärmen. Och att clean titel inte alltid är clean.... Håller med dig att ferrarin inte var så illa, men att laga den genom att spackla upp den som han sa i sitt inlägg Det är ju så fipplarna gör det, flera centimeter spackel på bilarna, allt för att tjäna pengar Javisst är det så, finns numera möjlighet att sälja en bil som är väldigt demolerad med Clean Title utan att skadan rapporteras till bolaget av olika skäl Fick denna infon av en firma som ej skall nämnas här att de mejlades dagligen av demolerade bilar som ej hade rapporterats skadade till bolaget i USA Även vardagsbilar i Sverige som man råkar krocka med repareras ju inte alttid så man blir strålande glad av det Har tyvärr egen erfarenhet i två av tre fall att det inte blev så bra
July 28, 20222 yr comment_180136 Hade aldrig köpt en krockad bil som varit upplagad om man inte fått se ordentlig dokumentation på hur det är lagat. Finns alldeles för mycket fullagningar där ute för att det ska kännas lugnt att köpa en utan dokumentation. Det värsta är dem där deformationszoner och balkar har dragits ut igen i en riktbänk. För att sen spackla och snygga till det innan lack. Har plåten böjts/demolerats så är den försvagad och ska bytas. En bil som har tagit en simtur kommer bjuda på mycket överraskningar senare. När boxar, kontaker, reglage osv börja få korrosion i sig. Ändrade %s av %s (%s)
July 28, 20222 yr comment_180137 Men som Tony sa och jag instämmde med så finns det krockade bilar med clean title också, så man måste vara skeptisk mot allt man ser Och jag vet själv att det är så lätt att bli blind när bilen ser sååååå fin ut men då är de bra att ha med en kompis som väcker en 🤓
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.