Pex March 25, 2005 Report March 25, 2005 Batteriet i min 94GT 5.0 är kasst, har som alla andra ingen instruktions bok...Kan jag köpa ett batteri på vilken "bensin-mack" som helst eller krävs det special ?Typiskt nu när jag skulle ut och köra i påsk....mvh Peter Citera
Leffe N cmc712 March 25, 2005 Report March 25, 2005 Det är bara att köpa ett med ungefär samma storlek och effekt.Tänk på att batteripolerna bör sitta på samma ställe annars kan du få problem med att batterikablarna inte räcker fram eller blir för långa. Citera
froki March 28, 2005 Report March 28, 2005 Ta ur batteriet och ta med dig.jag köper mina hos batterielagret i göteborg.pga av att det är lite svårt att hitta batterier som passar annars tänk som sagt på pol höjden iom att det sitter så himla nära huven så det slår o annars.det jag köpte kostade bara 4-500kr. Citera
87gt50 March 29, 2005 Report March 29, 2005 Har du möjlighet så slå på stort och köp ett Optima Red top eller Yellow top. Lite dyrare, men kommer att var dig troget under lång tid!mvhJocke Citera
Martin CMC1324 March 29, 2005 Report March 29, 2005 jag köpte mitt på autoexperten, betalade 1200:- lite dyrt! men det är ett spcialbatteri som är lägre och kortatr än våra europeiska.MVHMartin Citera
Power Kecke April 3, 2005 Report April 3, 2005 På okq8 mackar har dom Globalbatterier bra och billiga, lite mer anpassade än vanliga "passa till alla bilar". Global art nr. 55718 skall passa din bil. http://www.global.se Citera
Recommended Posts