Jump to content

Renovering av dörrar invändigt?


Recommended Posts

Hej,

Jag håller på med helrenovering av min 66HT och jag vill att mina dörrar och sidostycken vid baksätet blir som original.

Har någon ett bra tips till hur man går fram för att bevara struktur präglingen i plåten på dörrarnas insida?

Jag mistänkar blästring ar den bästa metoden. Något tips till vem ska jag kontakta i Göteborgsregionen för att få tag i en proffs som inte förstör delarna? Och vem är bra på att lacka?

Tack på förhand.

Hälsningar/Anders

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders!

Blästra INTE!!!

Jag vet inte hur det är på en 66:a men på min 68:a är plåten inte präglad, utan strukturen sitter i färgen. Om du ska lacka om, och det inte finns några skador i plåten, tvätta noga med avfettning och vatten först. Använd inga lösningsmedel. Har du skador som måste fixas så har jag tyvärr inget svar. Men, någon annan kanske vet. Är själv intresserad av ett sätt att ersätta strukturen.

_______________

P-O Olsson

CMC 452

68 390 GT cab.

Link to comment
Share on other sites

Om du har strukturerad plåt så kan du glasblästra delarna, glaset äter inte lika häftigt som sand på plåt. Du kan även använda dig av ett färgborttagningsmedel om du vill vara extra försiktig.

Jag har på min bil glasblästrat och det gick alldeles utmärkt.

mvh

JL

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde själv detta förra året på min 66:a. Behöver bara som sagt göra rent dom ev. grunda baksidorna med zink e.d. Sen hade jag kanonbra spray importerad från USA som fungerade alldeles utmärkt på detta mönster som dörrar har.

/cmc 306

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...