Jump to content

Renovera säkerhetsbälte


rossander

Recommended Posts

Hej!

Jag har 4 st originalbälten i mindre bra skick. Själva spännet går nog att få stil på, men frågan är vad jag ska göra med själva bältesremmarna som är både duktigt missfärgade och uppfransade lite här och där. Är det någon som har bytt remmarna och sytt fast dem på gamla spännen? Borde gå tycker jag, bara man har en symanskin som klarar jobbet. Är det någon som gjort detta och kan tipsa? Remmar borde man väl kunna hitta på någon skrot... :roll: Såg att California Mustang vill ha $90/bälte för ett renoverat + mina i inbyte, men då var det "show quality" Lite saftigt tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

På bilden ser det mest ut som om bältet är skitigt, tycker jag. Jag har med gott resultat lyckat tvätta bälten för hand, med vanligt tvättmedel och sedan skrubbat dom med borste. Om bältena är "hårda" kan man mjuka upp dom genom att ha vanligt sköljmedel i vattnet när man sköljer dom.

Om dom är uppfransade, som du skriver, vet jag inte riktigt vad som är bäst.

Link to comment
Share on other sites

Men det var nog 1000:- för alla fyra...

Jag köpte två nya bälten för 620:- av Sven Ullman för ett år sedan och nu har ju dollarkursen sjunkit sedan dess. 250-300:- för ett säkerhetsbälte inklusive bultar tycker jag är rätt OK, speciellt om det räddar livet på mig och passagerarna.

Att själv sy i sina säkerhetsbälten skulle åtminstone jag (och också förmodligen bilprovningen) vara tveksam till. Speciellt med tanke på mitt betyg i syslöjd :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...