Jump to content

Recommended Posts

Det är hydrauliska lyftare på den med all säkerhet,och där har du inget spel.Du justerar dom på vanligt sätt,det är bara det att här har du inget spel.Justera bara tills slacket försvinner och sen ett halvt varv.Går du runt motorn så så borde det funka om lyftarna är ok.Fortsätter dom att ticka så är det nån som har gett sig.

När ämnet ändå är uppe så kan jag säkert passa på att fråga lite också. Hur är de med lyftarna på en 351w ? Hur skall dom justeras? Vilket spel skall de va osv..

Inte för att de knackar om min bil men kan vara värt att veta i framtiden :D

Hej.

På 351W så skall vipparmarna dras i botten, om det är hydraliska

standard sedan så sköter lyftarna toleranser i ventilspelet. :wink:

Men som vanligt så vill jag skydda mig mot felakigheter eftersom

det förekommer en del ihop plock, då är det den som fixat med

bitarna som vet. :roll:

Hej.

På 351W så skall vipparmarna dras i botten, om det är hydraliska

standard sedan så sköter lyftarna toleranser i ventilspelet. :wink:

Men som vanligt så vill jag skydda mig mot felakigheter eftersom

det förekommer en del ihop plock, då är det den som fixat med

bitarna som vet. :roll:

Bra bra då vet jag :D Så med andra ord så behöver du aldrig röra vippinställningar?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...