Pelle cmc 375 April 2, 2005 Report April 2, 2005 Jag är bara tvungen att visa några bilder på vad jag har åstakommit under tre år i garaget. Jag tycker att jag med gott samvete kan säga att bilen är i nyskick. Nu återstår bara att lösa problemet att den inte går att starta när den är varm, men det ska nog inte ta lika lång tid Pelle Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 2, 2005 Report April 2, 2005 Hej Pelle.Jag kan inte annat än ge dig en guldstjärna för dinrenovering och då blir det den STÖRSTA som finns. Startproblemet tror jag är en enkel sak det gäller baraatt hitta problemet, en fråga, har du monterat förgasarenmed spacer med packningar rätt. Fråga två har du kollat att tändningen är rätt så att deninte är för låg eller för hög anledningen till att jag frågarär att om tändningen är för hög så blir motorn varmareän normalt och kan ställa till med start problem när motorn är varm. :wink: Jag måste ännu en gång säga att du gjort en mycket fin renovering av en vacker Mustang cab, med stort beröm godkänd. Citera
dacke April 2, 2005 Report April 2, 2005 Ja vad säger man...Får lite andnöd när man ser en så vacker bil.. :wink:Ser ju verkligen ny ut.......Kanon snyggt... Citera
Pelle cmc 375 April 2, 2005 Author Report April 2, 2005 Man tackar. Jag tror jag har spacer och packningar rätt, har prövat med både högre och lägre tändning. Problemet kommer tom innan motorn nått normal arebetstemp. Tror säkert det är förgasarproblem, den får troligen för fet blandning, frågan är bara varför. Vad jag förstår finns det inga justeringar att göra förutom dom två luftskruvarna och dom påverkar väl bara blandningen vid tomgång? Jag är inte säker på att flottörnivån är exakt men det verkar lite långsökt, fast det kan ju vara så för att den går ju lite illa vid ett mycket litet gaspådrag och då särskilt i uppförsbackar men det borde väl isåfall tyda på för låg flottörnivå. Jag har blivit lovad att låna en annan förgasare att prova med, men jag vill gärna hitta felet på min.Det har varit några trevliga vintrar i garaget,nästa blir nog inte lika spännande då jag har lovat en mig närstående kvinna att när Mussen är klar ska jag ta mig ann ett kök + ett badrum. Men först en härlig Mustangsommar, den första för mig.Pelle Citera
Lygdman cmc813 April 2, 2005 Report April 2, 2005 Bilen ser mycket trevligt ut, så man kan bara grattulera till den fina renoveringen.Man blir inte så lite avis Hoppas du får till start problemet, jag hade nog tittat lite närmare på choken som du tagit bort om du tycker den verkar gått fett. Men ång lås och tändspole problem stämmer oxå in bra på felbeskrivningen..Så lycka till Citera
sniffer April 3, 2005 Report April 3, 2005 Den bilen va inte tråkig! De har du lyckats fint med vad jag kan se. Hoppas du även får lika fin ordning på den däringa kraftfödande lådan, så den även vill spruta kraft efter lite vila Får la hoppas man ser dig på någon träff i sommar då så man kan spana in ditt underbara åk.. Citera
Pelle cmc 375 April 3, 2005 Author Report April 3, 2005 Kul att ni gillar den, särskilt eftersom jag avvikit från original och gjort lite egna färgval, men jag har gjort den till mig själv och därför som jag vill ha den. På foton ser ju bilar ofta bättre ut än dom är, åtminstone när dom ska säljas, vi får väl se vad ni säger när vi dyker upp på någon träff. Blir det någon på Mantorp i år?Pelle Citera
jorsei April 3, 2005 Report April 3, 2005 Mycket snygg bil Pelle,fint jobb.Hoppas det blir väder i sommar så man kan cabba ner. Citera
AndersAmby April 4, 2005 Report April 4, 2005 JA värkligen ett snyggt jobb...Tror jag läste något om att det inte skulle bli något mantorp i år här på forumet Citera
sniffer April 4, 2005 Report April 4, 2005 JA värkligen ett snyggt jobb...Tror jag läste något om att det inte skulle bli något mantorp i år här på forumetKommer inte dragracet på mantorp med topfuel-bilar osv heller? Någon som vet ? Citera
87gt50 April 4, 2005 Report April 4, 2005 Det blir Veidec Nitro Festival (tidigare Sko-Uno) på Mantorp. Den 28-31/7 2005 är det dags. Se www.nitrofestival.com för mer info.Måste passa på att berömma Pelle för en fantastisk renovering!!!mvhjocke Citera
Gäst April 5, 2005 Report April 5, 2005 Otroligt fina bilar, både Pelles och pinemans.. Hoppas man får kika närmare på dom i sommar! Citera
cmc 49 April 5, 2005 Report April 5, 2005 Japp fina bilar hoppas min egen blir det också har lite kvar men premiären närmar sig:- Citera
Recommended Posts