Jump to content

Ny 65 a


Pelle cmc 375

Recommended Posts

Jag är bara tvungen att visa några bilder på vad jag har åstakommit under tre år i garaget. Jag tycker att jag med gott samvete kan säga att bilen är i nyskick. Nu återstår bara att lösa problemet att den inte går att starta när den är varm, men det ska nog inte ta lika lång tid :)

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Hej Pelle.

Jag kan inte annat än ge dig en guldstjärna för din

renovering och då blir det den STÖRSTA som finns. 8)

Startproblemet tror jag är en enkel sak det gäller bara

att hitta problemet, en fråga, har du monterat förgasaren

med spacer med packningar rätt. :?:

Fråga två har du kollat att tändningen är rätt så att den

inte är för låg eller för hög anledningen till att jag frågar

är att om tändningen är för hög så blir motorn varmare

än normalt och kan ställa till med start problem när

motorn är varm. :wink:

Jag måste ännu en gång säga att du gjort en mycket fin renovering

av en vacker Mustang cab, med stort beröm godkänd. 8)

Link to comment
Share on other sites

Man tackar. Jag tror jag har spacer och packningar rätt, har prövat med både högre och lägre tändning. Problemet kommer tom innan motorn nått normal arebetstemp. Tror säkert det är förgasarproblem, den får troligen för fet blandning, frågan är bara varför. Vad jag förstår finns det inga justeringar att göra förutom dom två luftskruvarna och dom påverkar väl bara blandningen vid tomgång? Jag är inte säker på att flottörnivån är exakt men det verkar lite långsökt, fast det kan ju vara så för att den går ju lite illa vid ett mycket litet gaspådrag och då särskilt i uppförsbackar men det borde väl isåfall tyda på för låg flottörnivå. Jag har blivit lovad att låna en annan förgasare att prova med, men jag vill gärna hitta felet på min.

Det har varit några trevliga vintrar i garaget,nästa blir nog inte lika spännande då jag har lovat en mig närstående kvinna att när Mussen är klar ska jag ta mig ann ett kök + ett badrum. Men först en härlig Mustangsommar, den första för mig.

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Bilen ser mycket trevligt ut, så man kan bara grattulera till den fina renoveringen.

Man blir inte så lite avis :shock:

Hoppas du får till start problemet, jag hade nog tittat lite närmare på choken som du tagit bort om du tycker den verkar gått fett. Men ång lås och tändspole problem stämmer oxå in bra på felbeskrivningen..

Så lycka till

Link to comment
Share on other sites

Den bilen va inte tråkig! De har du lyckats fint med vad jag kan se. Hoppas du även får lika fin ordning på den däringa kraftfödande lådan, så den även vill spruta kraft efter lite vila :D

Får la hoppas man ser dig på någon träff i sommar då så man kan spana in ditt underbara åk..

Link to comment
Share on other sites

Kul att ni gillar den, särskilt eftersom jag avvikit från original och gjort lite egna färgval, men jag har gjort den till mig själv och därför som jag vill ha den. På foton ser ju bilar ofta bättre ut än dom är, åtminstone när dom ska säljas, vi får väl se vad ni säger när vi dyker upp på någon träff. Blir det någon på Mantorp i år?

Pelle

Link to comment
Share on other sites

JA värkligen ett snyggt jobb...Tror jag läste något om att det inte skulle bli något mantorp i år här på forumet

Kommer inte dragracet på mantorp med topfuel-bilar osv heller? Någon som vet ?

Link to comment
Share on other sites

Otroligt fina bilar, både Pelles och pinemans.. :) Hoppas man får kika närmare på dom i sommar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...