Jump to content

LÖST! – Dual Redline-däck till 66


_CM

Recommended Posts

(redigerad)

UPPDATERING: Problemet löst!

Ann på https://www.kelseytire.com visste exakt vad jag behövde och budar via UPS i morgon. Kostar mig en njure eller två.

Tusen tack alla för hjälp, tips och råd. ❤️

- - -

Originalinlägg:

Är det verkligen omöjligt få fatt i nya däck till min bil? Behöver fem (5) nya däck med två röda linjer (original på min bil).

De som sitter på är märkta ”PowerStar 736 185R14 90T” och jag har noll koll på däck- och fälgstorlekar.

Tacksam för alla tips, även om någon kan ”rilla” däck, alltså få dit två röda linjer på standarddäck.

image0.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)
Uppdatering
Link to comment
Share on other sites

Det är skitenkelt bara ett par musklick bort så får du hem!
Allt är egentligen bara vad din budget är.  
Skulle aldrig ”rilla” på en röd rand på standard däck det ser verkligen billigt ut och 14” är ändå skitsvårt idag ändå hitta standard däck tyvärr.

Röda linjer är oslagbart snyggast på original typ av däck 6.95x14”

Enklast men troligtvis en evighet i väntan är beställa hos exempelvis VP Autoparts eller GoTrading……Du får knappast nått i närtid

Jag själv är en otålig individ och skulle beställt direkt av Cooker Tire.
Som privatperson får man inte skicka däck direkt hem utan man behöver en mellanhand och jag själv har då använt mig av ShopUSA som funkar utmärkt.
Du registrerar dig först hos ShopUSA och får då en leveransadress i USA

Sen köper du däcken som vanligt hos exempelvis Cooker Tire men använder din ShopUSA adress som leveransadress.

ShopUSA fixar sedan resten med leverans och allt hem till dig

Här ser du exempel på däck hos Cooker Tire….Finns en hel del varianter även med röd text så det är upp till dig

https://www.cokertire.com/tires/goodyear-power-cushion-dual-redline-695-14.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

59 minuter sedan, Per Berglund said:

Här ser du exempel på däck hos Cooker Tire….Finns en hel del varianter även med röd text så det är upp till dig

https://www.cokertire.com/tires/goodyear-power-cushion-dual-redline-695-14.html

Perfekt. Jag importerar mycket så det är inget problem.

Men storleken? Hur vet jag att det är rätt? De enda siffror jag ser som är samma som med mitt däck är "14". Jag är en idiot på däck- och fälgstorlekar. 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
3 timmar sedan, _CM said:

Perfekt. Jag importerar mycket så det är inget problem.

Men storleken? Hur vet jag att det är rätt? De enda siffror jag ser som är samma som med mitt däck är "14". Jag är en idiot på däck- och fälgstorlekar. 

Frågan är om du vill ha original isåfall eller lite modernare?
Länken visade original


Här en bra lista på liknande däck med lite bredare bana

ScreenShot05-20-23.thumb.JPG.248f475045118f16997af2ef6f853dd4.JPG

Med just 2st röda linjer finns inte så mycket annat jag hittade dessa https://www.cokertire.com/tires/p205-70r14-bf-goodrich-dual-redline-radial.html
Lite mer bredd och stabilitet...Dessa är modernare än originalet
Diametern är ca -10mm istället

Personligen tycker jag de tidiga Mustangerna ser bäst ut med original däck! Som här!
407567-1966-FORD-MUSTANG-FASTBACK-01.jpeg.6000f72ddc2ec102ee9cc6a1fc001914.jpeg

 

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • _CM changed the title to LÖST! – Dual Redline-däck till 66
2 timmar sedan, _CM said:

UPPDATERING: Problemet löst!

Ann på https://www.kelseytire.com visste exakt vad jag behövde och budar via UPS i morgon. Kostar mig en njure eller två.

Tusen tack alla för hjälp, tips och råd. ❤️

Kul! 
Återkom hur det gick med transporten!

De gånger jag försökt har det inte gått då dom har en regionsmärkning.
Men det har varit mer moderna däck och "vintage" däck kan ju vara fria från krav

Blir bara mer och mer hinder!   Fick inte ens beställa vanliga NGK tändstift på Summit Racing då dom också var regionsmärkta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ann på Kelsey Tire visste inte bara vad jag skulle ha utan var dessutom säker att de passade eftersom hon ägt en liknande fast något år yngre. Så jag sålde en av mina njurar, betalade och däcken kom efter bara några dagar.

Det var det värt, den blir så fantastiskt snygg med de röda originallinjerna. Eller hur?

 

musse23.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, _CM said:

Ann på Kelsey Tire visste inte bara vad jag skulle ha utan var dessutom säker att de passade eftersom hon ägt en liknande fast något år yngre. Så jag sålde en av mina njurar, betalade och däcken kom efter bara några dagar.

Det var det värt, den blir så fantastiskt snygg med de röda originallinjerna. Eller hur?

 

musse23.jpg

Klockrent!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...