Jump to content

Förgasare Anab 1405 Manuell Choke


66ahenke

Recommended Posts

6 timmar sedan, 66ahenke said:

hej

någon som har testat anab´s  edelbrock 1405 förgasser kopia?

den är ju ca 2000 kr billigare än en edelbrock

Ingen erfarenhet men 3600kr är ju princip gratis så köp bara så kan du informera här hur det gick.
Håller den en säsong så är det ju helt OK och man brukar ju få vad man betalar heter det ju.

samma värde som 3 tankningar😂

Link to comment
Share on other sites

det ju inte alltid det skit för att det är billigt, ofta betalar man en bra slant för namnet på dom kända 

produkter. 

anab´s toppar är vad jag har förstått utmärkta, så med lite tur är förgassarna det oxå.

kanske till o med tillverkad på samma ställe i kina

synd dom bara har 2 plans insug, gassar + insug för ca 6000 kr det ju halva priset av edelbrock

jag går lite i valet o kvalet mellan ny förgasser eller sniper efi

Link to comment
Share on other sites

Jag skrev inte att det är skit utan att man oftast får vad man betalar för.
ANAB toppar är bra men finns ingen koppling alls till förgasare.

På tal om skit så köp Sniper!
Det är verkligen det sämsta du kan göra och 100% får problem från småsaker till haveri
Haft själv!
Sniper klassar jag dessutom som en elektrisk förgasare då den på samma sätt bara duschar soppan utan större kontroll rätt ner i insuget.

Nu kör jag riktig EFI Pro Flo 4 och det är en helt annan kvalitet och det bara fungerar oavsett. Grym kontroll på soppa och underbar funktion

Men om du står i valet och kvalet kan du köpa en kvalitetsförgasare och få den justerad på rullande landsväg för halva kostnaden mot ett Sniper.
Det är både tryggare och går lika bra

Link to comment
Share on other sites

okay intresant. annars när man läser på nätet,  tycker dom flesta att sniper är bra. 

förutom deras kundservice

men då hoppar jag det. kanon du berättade det.

tittade på det du har, det ser ju riktigt bra ut. 

jag kör med edelbrock 1405 performer 600 på min andra 302á o den är jag nöjd med. 

var mest lite nyfiken på om någon testat denna från anab då det är ett bra pris

till den andra köpte jag anabs hei tändning o det absolut inget fel på den.

så med lite tur är det likadan med förgassaren

alting har blivit så förbannad dyrt, så kan man spara lite är det ju bra 

fast jag hittade edelbrocken till 5000 kr så det var inte den stora skillnad

 

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Sniper forumet bara dräller av problem och det är alltid rätt enkla irriterande fel som får en bil bli stående.
Supporten tycker jag är tvärtom super och Stefan Gustafsson som sköter det hela ska ha all heder att jobba med allt. Han är grym och det är synd produkten håller så låg nivå.
Man köper ett sprut för allt ska bli mindre bekymmer men det blir precis tvärtom även om man har följt manualen till punkt och pricka.

Har du en 1405 så finns ingen anledning att byta. Är den gammal bara köp renoveringssats. En Kina förgasare är sämre.

Problemet med förgasare är just att man inte kan ställa in de korrekt utan köra bilen på rullande landsväg för ca 5-10000spänn vilket är 1000% värt det….

Ett sprut slutar på minst 35000kr så det är minst 3ggr dyrare ändå utan större vinster på en original motor
Du spar ingenting ekonomiskt  med sprut det är helt fel

Jag förlitar mig aldrig på ”turen” när det gäller teknik.
Bättre betala lite mer för kvalitet för pengarna glömmer man….kvar har man sedan något som glädjer i år efter år

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

ok jag har droppad snipern efter det du har berättat

den 1405 jag har sitter inte på min mustang men en annan bil jag har. o den är jag helnöjd med,

den är justerat efter alla konstens regler. o den bilen går kanon, 

på mussen sitter en gammal  org 2 port, som ska bytas ut med något annat.

med sprut får jag en bil vart jag alldrig mer ska pilla på bränsletillförslen

jag har alldrig sagt att jag sparar något ekonomiskt med sprut

är det bara en glasäterbil kan man mycket väl justera in en förgasser själv med hjälp av en bredbandslamda. jag har en Innovate LM-2 Air/Fuel Ratio Meter,(2)Dual O² o det fungerar riktigt bra.

jag kan även grund inställa min tävlingshoj med den innan den åker i bänk

o det inte så stor skillnad i kostnad på ditt sprut 30000 kr och förgassar upsättning, insug 4600 kr +förgasser 1405 5000kr +landsväg 5-10000. 

tändning ska jag köpa i vilket fall, o bränsle pump har edelbrock några fina som inte är så dyra. sån har jag på den andra 302á

det hamnar ungefär på samma + - några tusind

det jag undrade var om någon hade testa anab´s förgassar.. det väl kul om dom har fått till det så den fungerar lika bra som en edelbrock.

hur kan du veta den är sämre om du inte har testat den?

exakt samma sa man om japanska bilar o motorcyklar på 60 talet

det finns många som lovorder fajs förgassare o dom är gjorda i kina

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Kollade runt och det är bekräftat dessa Edelbrock Kina kopior är rakt igenom bara skit som väntat.
Att sponsra plagierandet av original produkter är något som ligger i våra händer som konsumenter.
När jag såg den här videon där man plockar isär hela Kina förgasaren och ser allt är bara plankat rakt av från Edelbrock så är det faktiskt för jävligt att de får säljas överhuvudtaget.
Ändrar helt min ståndpunkt för dessa och vill nu söka lov om att bränna dessa utanför Kinas ambassad! 🇺🇸

 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...