Jump to content

Featured Replies

comment_16164

Dästu mindre gaspådrag och högre varv så blir vakumet större. Alltså så har du bra med vakum vid 700v utan gaspådrag och ännu mera vakum vid 5000v utan gaspådrag. Medans du har nästan noll i vakum när du trampar plattan i bott.

Så för att få den att rusa upp till 1500v utan växel i så lär du inte behöva gasa mycket så alltså ganska mycke vakum då med för att påverka vakumklockan på fördelaren.

Om de va de du undra. Annars missförstog jag de du skrev.

comment_16170

Fördelaren är normalt sett kopplad till vad amerikanarna kallar "ported vacuum", alltså ovanför gasspjällen i förgasaren. Därför har du inget vacuum till fördelaren på tomgång.

Automatlåda och bromsservo är kopplade direkt på insuget, och där finns vacuum (i varierande grad) hela tiden.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...