Jump to content

Recommended Posts

Det är så att jag håller på att bygga en kompressor mattad Mustang

Så jag tänkte kolla om det är något jag har missat eller missförstått

Vet inte vilken ände jag ska börja i så:

Topparna ska ha rostfria ventiler för att tåla värmen bättre

Kolvarna ska vara smidda

Även smid vev

Komprisions förhållandet ska vara under 9:1

Tändningssystem med "Retard funktion"

Bräsle pump som ger mer tryck vid högre laddning

Har även en stor intercooler som medföljde kompressorn

Är det någon som använder Pro Charger???

Det är nämligen en sådan som jag har fått tag i.

Ska givet vis också uppdatera bromsar och väghållning.

Dom frågorna som jag har nu är:

1 Vad för typ av insug ska jag ha?

2 Kam?

Det är en 351 Cleveland jag ska montera kompressor på

Tacksam för alla råd och tips jag kan få

Mvh Kent

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...