ESO553 April 15, 2005 Report April 15, 2005 Det är så att jag håller på att bygga en kompressor mattad MustangSå jag tänkte kolla om det är något jag har missat eller missförståttVet inte vilken ände jag ska börja i så:Topparna ska ha rostfria ventiler för att tåla värmen bättreKolvarna ska vara smiddaÄven smid vevKomprisions förhållandet ska vara under 9:1Tändningssystem med "Retard funktion"Bräsle pump som ger mer tryck vid högre laddningHar även en stor intercooler som medföljde kompressornÄr det någon som använder Pro Charger???Det är nämligen en sådan som jag har fått tag i.Ska givet vis också uppdatera bromsar och väghållning.Dom frågorna som jag har nu är:1 Vad för typ av insug ska jag ha?2 Kam?Det är en 351 Cleveland jag ska montera kompressor påTacksam för alla råd och tips jag kan fåMvh Kent Citera
87gt50 April 15, 2005 Report April 15, 2005 Hej Kent!Jag föreslår att du sätter dig och tittar igenom andra forum som behandlar överladdning. www.Corral.net är väldigt välbesökt.Lycka till!mvhJocke Citera
Recommended Posts