Jump to content

Featured Replies

comment_16458

Hej.

Satsa på ett nytt, jag har själv varit dumsnål en gång, lagat

(lött) ett sådant höll en kortare tid sedan var det bara

att riva ner igen. :(

Demontera hanskfack luckan och boxen, lossa vajrar och

defroster slangar, lossa muttrarna som håller fläkten i

torpeden och el anslutningar. :roll:

Innan så skall du givetvis ta loss slangarna som går till

värmepaketet i motorummet. :?

Sedan är det fästen för hela kallaset inne i kupén som är

kvar att lossa, var berädd på att det väger en del när det

släpper från sinna fästen. :shock:

Hoppas att du förstår denna trassliga beskrivning. :wink:

  • Author
comment_16501

tackar för den beskrivningen!! :)

jodå, det var "sötvatten" så jag e rätt säker :wink:

drog ihop slangarna i motorrummet, som går in i torpeden, med varandra istället... så då slutade det rinna... men det är ju så dålig värme i kupén då istället :? ( Och man bor ju i Norrland)

  • 6 years later...
comment_104914

Bytte värmepaket på min -66:a förra helgen. Inga större problem, bara att följa Lars Oscarssons beskrivning. Nytt paket kostar runt 450:- hos VP autoparts. Passa på att byta tätningar etc. när du ändå har plockat bort paketet.

Bytet tog totalt ca 3 timmar, och det känns bra att slippa ångan som blåser ut på vindrutan (när man egentligen vill ha bort den från rutan..)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...