lestat April 19, 2005 Report April 19, 2005 hej... har ett läckande värmepaket som det ser ut, det droppar/rinner in på golvet.vart kommer man lättast åt denna då? för att byta eller laga. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 19, 2005 Report April 19, 2005 Hej.Satsa på ett nytt, jag har själv varit dumsnål en gång, lagat(lött) ett sådant höll en kortare tid sedan var det baraatt riva ner igen. Demontera hanskfack luckan och boxen, lossa vajrar ochdefroster slangar, lossa muttrarna som håller fläkten itorpeden och el anslutningar. Innan så skall du givetvis ta loss slangarna som går tillvärmepaketet i motorummet. Sedan är det fästen för hela kallaset inne i kupén som ärkvar att lossa, var berädd på att det väger en del när detsläpper från sinna fästen. Hoppas att du förstår denna trassliga beskrivning. :wink: Citera
Pelle cmc 375 April 19, 2005 Report April 19, 2005 Kolla bara först att det är kylarvatten, så det inte är från friskluftsintaget, som är mycket vanligtPelle Citera
lestat April 19, 2005 Author Report April 19, 2005 tackar för den beskrivningen!! jodå, det var "sötvatten" så jag e rätt säker :wink: drog ihop slangarna i motorrummet, som går in i torpeden, med varandra istället... så då slutade det rinna... men det är ju så dålig värme i kupén då istället ( Och man bor ju i Norrland) Citera
Andersdal May 24, 2011 Report May 24, 2011 Det droppar från värmepaketet i min H/T -69:a oxå. Lars Oscarssons beskrivning låter ju rätt bra, kan den gälla för årsmodell -69? Funderar lite på att fimpa vid motorn och koppla bort paketet men, får se hur jag gör. Citera
JohanC May 27, 2011 Report May 27, 2011 Bytte värmepaket på min -66:a förra helgen. Inga större problem, bara att följa Lars Oscarssons beskrivning. Nytt paket kostar runt 450:- hos VP autoparts. Passa på att byta tätningar etc. när du ändå har plockat bort paketet. Bytet tog totalt ca 3 timmar, och det känns bra att slippa ångan som blåser ut på vindrutan (när man egentligen vill ha bort den från rutan..) Citera
Recommended Posts