BjörnD 20 Juni Report 20 Juni Förra ägaren flyttade batteriet till bagagen!vet inte varför är det någon som har en bild på hur det ser ut original? mvh Björn Citera
BjörnD 20 Juni Author Report 20 Juni Det hände en sak när jag varit ute o testat bilen idag! När jag kom hem stängde jag av bilen ett tag o sen skulle starta var det som batteriet var tomt,men det var helladdat! trodde det var startrelät,det var det inte Vad är det som gör attstartmotorn knappt går runt trots fulladdat batteri? kände på kabeln från startrelät o där precis efter startrelät var det riktigt varmt Citera
Lars Alfredsson 23 Juni Report 23 Juni Hur är jordledningen utförd? Det är ju också viktigt när batteriet sitter i bak. Eftersom det bara ökar risken för problem skulle jag rekommendera att du sätter tillbaka batteriet på originalplatsen. Citera
BjörnD 23 Juni Author Report 23 Juni 5 timmar sedan, Lars Alfredsson said: Hur är jordledningen utförd? Det är ju också viktigt när batteriet sitter i bak. Eftersom det bara ökar risken för problem skulle jag rekommendera att du sätter tillbaka batteriet på originalplatsen. Det är på gång,jag rev ur batteriet bak. Skall köpa en battribricka i veckan. Pressningarna på kabeln var bristfälliga ochså då de inte använt presstång.Anslutning på startmotor var in riktigt åtdragen samt att man kunde röra kabeln i kabelskon. Minusjordningen bak var ochså sisådär! Färgen var inte borttagen så kabelskon fick endast jordning genom skruven. Jordningen av batteriet förstår jag att den skall vara bakom generatorn,hittade en gänggång där utan skruv givetvis så det får jag köpa när jag fått kläm på typ av gänggång,den var ungefär 8 mm i diameter o 16 mm ljup On 2024-06-02 at 15:00, Pelle H said: Förtydligande: Jag har alltså lagt (Biltemas) värmesköld runt startmotorn...Var det osmart? Vore det bättre att inte ha nån 'värmefilt' runt om startmotorn?? Citera
BjörnD 27 Juni Author Report 27 Juni Här kommer resultatet på problemet: Batteriet flyttat till motorrum, startrelä bytt,de gamla kabelskorna som satt på startmotor samt startrelä är korrekt pressade med riktig presstång! Jorden återmonterad där den skall ,också den med nypressad kabelsko! så när jag nu startar så snurrar startmotor igång riktigt bra,om jag stänger av den o startar igen så startar den snällt! 2 Citera
Recommended Posts