pineman April 20, 2005 Report April 20, 2005 Hej alla.Jag var och besiktigade min -65:a igår 19/4 i högdalen och otrevligare människa har jag aldrig stött på. Han gav mig en 2:a för Milestavlan??? Trots att den för två år sedan gick igenom med anteckning i protokollet om detta. Nu måste jag fixa detta. Kan nån hjälpa mig och var kan man köpa sådan matris/tavla.Kan man sätta den på utsidan/eller är det krångligt att få den isatt på insidan. Provade att ta bort hela paketet men det fjädrade tillbaks, så den verkar sitta spärrad på nåt vis?? nån som vet?Eller ska man köra gnuggisar?Provade att trycka egna med Dynamon, men det blev för prottligt. Vore hastighetsmätaren rund så vore det enklare, men min är ju inte rund (ni vet). Hjälp..... Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 20, 2005 Report April 20, 2005 Hej.Km skala finns att köpa hos Magnus Karlsson 0481-20146.ford.mustang@nybro.mail.telia.com Citera
dacke April 20, 2005 Report April 20, 2005 Det är inte svårt att byta den....Du måste dock skruva bort hastighetsmätar vajern ,den når du om du kryper under instrument brädan... Citera
Leffe N cmc712 April 20, 2005 Report April 20, 2005 Detta hittade jag efter en snabb sökning på VägVärkets hemsida:4 § Hastighetsmätare skall visa hastighet i kilometer per timme (km/h). Hastigheter under 20 km/h behöver inte visas. Hastighetsmätare i bil av årsmodell 1970 och tidigare får visa hastighet i miles per timme (mph) under förutsättning att hastighetsmätaren på lämpligt sätt förses med markering som visar hastighet även i km/h. Beskriver ganska tydligt vad som gäller, tycker jag. :wink: Citera
Pernolf cmc 558 April 20, 2005 Report April 20, 2005 Detta hittade jag efter en snabb sökning på VägVärkets hemsida:4 § Hastighetsmätare skall visa hastighet i kilometer per timme (km/h). Hastigheter under 20 km/h behöver inte visas. Hastighetsmätare i bil av årsmodell 1970 och tidigare får visa hastighet i miles per timme (mph) under förutsättning att hastighetsmätaren på lämpligt sätt förses med markering som visar hastighet även i km/h. Beskriver ganska tydligt vad som gäller, tycker jag. :wink:Hehe, tänk att dom inte ens kan hålla koll på sånt själva, men besiktningen i ett nötskal... Citera
pineman April 21, 2005 Author Report April 21, 2005 Tack för alla svar. Det blir nog gnuggisar till besiktningen för jag vill helst inte byta ut originalet.Tack gubbar, vi syns i vår o sommar... Citera
joschen May 8, 2005 Report May 8, 2005 Man behöver inte plocka loss hastighets mätar vajern för att byta mätar tavla om man bara vill köpa ett klister märke som finns på tonys auto parts det är bara lite pilligt att få in märket bakom mäter nålen. Citera
Recommended Posts