MickeMusse89 2 Juli Report 2 Juli Har haft en del problem med att automatlådan i min 11a gt växlar hårt m.m Sökt med ljus och lykta efter verkstad som jobbar med dessa bilar i Skåne , hittar ingen tips? Oavsett hittade ”proffs” i usa som direkt hänvisade mig till något som kallas TSB 11-11-11 en garanti åtgärd som gjordes på bilar 2011 tillverkade innan 2010-12. ingen garanti längre men behöver verkligen hitta en verkstad nere i Skåne som vet vad man pratar om. TIPS? Forumet är som jag märkt inte jätte aktivt ? Men hoppas innerligt få hjälp så jag kan lösa problemet och gå vidare Citera
Corvette 3 Juli Report 3 Juli Innan du gör det där så åk till en Ford verkstad och be dem radera "Adaptive Ride Cycle", samt kontrollera om de finns någon ny programvara. Hur ser oljan i lådan ut förresten, är den röd och fin? Citera
MickeMusse89 3 Juli Author Report 3 Juli Oljan är ny , jag hittar ingen verkstad som kan hjälpa mig med det du skriver. Inte ens Hedin ”Ford” här nere kan göra det .. Citera
Lars Alfredsson 3 Juli Report 3 Juli Kolla med Lasse Andersso (regionsansvarig syd) han kanske kan guida dig till en bra verkstad E-post: lasse.carina@bredband2.com Citera
Slagsida 4 Juli Report 4 Juli Kolla med Liljekvists Bilverkstad i Limhamn, 040-159131. Ägaren är själv Musseägare och har tagit hand om min bil sedan jag köpte den. Mycket nöjd. Citera
Musse26 12 Augusti Report 12 Augusti On 2024-07-02 at 23:03, MickeMusse89 said: Har haft en del problem med att automatlådan i min 11a gt växlar hårt m.m Sökt med ljus och lykta efter verkstad som jobbar med dessa bilar i Skåne , hittar ingen tips? Oavsett hittade ”proffs” i usa som direkt hänvisade mig till något som kallas TSB 11-11-11 en garanti åtgärd som gjordes på bilar 2011 tillverkade innan 2010-12. ingen garanti längre men behöver verkligen hitta en verkstad nere i Skåne som vet vad man pratar om. TIPS? Forumet är som jag märkt inte jätte aktivt ? Men hoppas innerligt få hjälp så jag kan lösa problemet och gå vidare provat med HC bil i södra sandby?? Citera
Recommended Posts