cmc 49 April 21, 2005 Report April 21, 2005 Har man sänkt den tillåtna storleken på bilder i forumet till 200bytestidigare va det väl 200kb :-på 200bytes blir det inga bilder som är något o se på:-provar igen Citera
Gäst April 21, 2005 Report April 21, 2005 "Man" eller rättare sagt "Jag" har satt gränsen för att forumet ska bli mer hanterligt för alla besökare.Det är onödigt att tynga ner systemet med bilder som inte gör storleksmässigt någon nyttaEn del trådar här på forumet går knappt öppna pågrund av otaliga Mb bilder.Kan upplysa om att det just nu ligger över 100Mb med forumbilder här just nuStorleken räcker gott och väl för internetbruk och större upplösning än 72pixlar ser ingen skillnad på.Så för allas trevnad är detta bara braDet finns en och annan som tuggar med vanligt modem eller kabeltvnät och då tar det evigheter att navigera här200kb i 72pixlar duger väll? Citera
Pernolf cmc 558 April 21, 2005 Report April 21, 2005 Kan passa på att rekommendera ett bra program som man kan förminska bilder med, superenkelt bra och dessutom gratis!!!Alltså gratis, inte "gratis"www.irfanview.com Citera
Mattias cmc 1746 April 21, 2005 Report April 21, 2005 Ja 200kb räcker nog säkert, men inte 200bytes som det verkar vara nu... Citera
Gäst April 21, 2005 Report April 21, 2005 200kb ska det vara.Det gick att ladda upp 200kb men i texten stog det fel!Rättat nuJag hakar även på "Pernolf´s" tips!Enklaste programet för redigering av bilder är helt klart "Irfan view"För både amatörer som proffs så är det ett supersnabbt program att enkelt redigera bilder i.Mycket andra godsaker i detta lilla enkla program Citera
Mattias cmc 1746 April 21, 2005 Report April 21, 2005 200kb ska det vara.Det gick att ladda upp 200kb men i texten stog det fel!Rättat nuJag hakar även på "Pernolf´s" tips!Enklaste programet för redigering av bilder är helt klart "Irfan view"För både amatörer som proffs så är det ett supersnabbt program att enkelt redigera bilder i.Mycket andra godsaker i detta lilla enkla programJapp nu funkar det bättre... Citera
cmc 49 April 21, 2005 Author Report April 21, 2005 Ok 200kb bilder är ok men 200bytes är det ej.får se om det funkar nu då- Japp det funkar igen Citera
sniffer April 21, 2005 Report April 21, 2005 "Man" eller rättare sagt "Jag" har satt gränsen för att forumet ska bli mer hanterligt för alla besökare.Det är onödigt att tynga ner systemet med bilder som inte gör storleksmässigt någon nyttaEn del trådar här på forumet går knappt öppna pågrund av otaliga Mb bilder.Kan upplysa om att det just nu ligger över 100Mb med forumbilder här just nuStorleken räcker gott och väl för internetbruk och större upplösning än 72pixlar ser ingen skillnad på.Så för allas trevnad är detta bara braDet finns en och annan som tuggar med vanligt modem eller kabeltvnät och då tar det evigheter att navigera här200kb i 72pixlar duger väll?En liten fråga bara. Är alla underbara mustanger i garaget dina? Citera
Gäst April 22, 2005 Report April 22, 2005 Per hur går det med "garagebilderna"?PelleGaragebilderna ligger i "träda" på jobbet dit dom kommer.Jag har faktiskt tyvärr inte tagit mig tid att lägga ut dom.Hela 1á kvartalet har jag haft fullt upp med egna intressen och arbete.Men nu lättar det så jag ska mosa ut allt på en gång.En liten fråga bara. Är alla underbara mustanger i garaget dina? Nej som tur är det inte mina. "Jorseis" och Morgan Roos"Vore det mina skulle jag vara tvungen att bo där.Äga Mustang är ju värre än ha barn! Citera
Recommended Posts