Jump to content

Recommended Posts

Så här lagom i slutspurten av mekandet innan regbes upptäcker jag att min växellåda läcker. Precis där axeln till växelföraren går in.

Ska visst sitta en o-ring där inne. Någon som har måtten på denna?

Hej.

Jag tror inte att du behöver skruva isär för att byta

tätning, det är mycket vanligt att det läcker olja från

automatlådor både här och där, oftast när den stått

en längre tid. :?

Jo denna har ju stått ett tag men jag vill ju inte att den ska lämna oljefläcker efter sig på parkeringar, gårdsplaner och träffar.

Vill gärna täta, inte bara för att slippa söla olja utan även för att besmannen säkert är gladare om han slipper få droppar på sig.

Kan jag täta detta permanent utan att tar ner hela lådan?

Så här lagom i slutspurten av mekandet innan regbes upptäcker jag att min växellåda läcker. Precis där axeln till växelföraren går in.

Ska visst sitta en o-ring där inne. Någon som har måtten på denna?

Har samma problem på min C6. Också intresserad om någon har mått till den.

  • 3 weeks later...

Ingår vanligtvis i rebuild kit. Du kan fråga hos t.ex. Hansen.

Det kan hända att du måste ha bort oljebotten och ventilhuset för att byta den större axelns tätning, så ta också en trågpackning och oljefilter. Växelföraren kan vara knepig att lossa utifrån, och då är det lättast att ta ut hela axeln. torde vara lika delar på C4 o. C6

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...