BjörnD July 23, 2024 Report July 23, 2024 Jag plockade ned min startmotor idag då den uppför sig lite konstigt det är tydligen en startmotor som är till automatlåda ,jag har manuell någon som har någon ställe o beställa på? startmotorn jag har idag är då: motorcraft D2A-11001-ca 3g16b som tydligen är till automat mvh Björn Citera
BjörnD July 25, 2024 Author Report July 25, 2024 Jag trodde det var enkelt o köpa ny startmotor till bilen men där får jag nog lugna mig o prata med nån framöver. Felet är lokaliserat då främre bussningen var helt slut. Så slut att själva den roterande delen kom för nära huset på startmotorn och inte orkade dra runt.Bussningen är väldigt tunn men nu gick tappen o skavde på aluminiumen så nu är hålet ovalt. Har dock lämnat in den till en reparatör som förmodligen borrar upp hålet o sätter i ny bussning On 2024-06-23 at 15:34, Speedwell67 said: Låter nästan som om det är slangarna till värmeelementet. On 2024-07-07 at 22:25, stefan_borgen said: Du har inte möjlighet att ta ett kort på choke huset framifrån? Där brukar numren stå tex 1850 holley 600. Du har iallafall vacum andra steg. tor Citera
Recommended Posts