Teodor 6 Augusti Report 6 Augusti Hej! Köpte en Mustang från 65 för ungefär 3 månader sedan , har gått riktigt fint tills igår då den stannade oväntat, vid hade åkt ungefär 4 mil så dog den helt plötsligt vid en sväng när varvtalet var lågt. Gick inte få den att tända efter detta , så sprutade in lite bensin i förgasaren direkt , efter 3 försök tände den och gick fint hem sedan. Under felsökningen såg jag att kablen till oljetrycksmätaren var dålig nästan av, kan det ha något med den att göra? Verkar som att den har svårt att få fram bränsle vid start, den har varit lite svårstartad vid kallstart men efter det gått riktigt bra. Tacksam för alla förlag på vad det kan vara och tips Mvh en ny mustang entusiast Citera
Speedwell67 8 Augusti Report 8 Augusti Oljetryckskabeln kan du bara reparera eller byta ut. Det är nog snarare så att bensinen inte verkar komma till förbränningsrummet. Börja gärna med det enklaste och kolla om det kommer bensin till förgasaren. På din bil sitter det nog ett bensinfilter på bensinpumpen. Är det aldrig bytt kan det vara dags. Bensinpumpen kan vara en annan bov om det inte kommer fram bensin. Flottörnivåer i förgasaren kan vara en annan grej värd att kolla och när du ändå har förgasaren borta, kanske göra en riktig rengöring. Om bilen inte fått lite service, så kan det väl vara bra att kolla stift, kanske byta, och kolla tändning och luftskruvar. Citera
HMF 18 Augusti Report 18 Augusti Jag hade problem med att starta bilen efter en tur med bilen och ett kortare rastning längs vägen. Hade aldrig haft problem med att starta bilen kallt innan. Motorn va varm och hade värmt upp förgasaren. Vilket i sin tur bygger upp mottryck i förgasaren.(?) Så det vanliga en-två pump på gaspedalen å vrida nyckeln funka inte. Lösningen för mig är att köra plattan i mattan å vrida på nyckeln. Släppa gasen direkt när den tänder till för att inte varva för högt. Men de ger tillräckligt med kraft för att släppa på mottrycket. Kanske kan va värt ett test? Vid tillfälle ska jag isolera förgasaren med en packning. Rätt dyra i Sverige har jag hört men billiga i staterna.. Citera
Speedwell67 18 Augusti Report 18 Augusti (redigerad) Isolerplatta kostar ca 500 - 1000 kr här hemma, beroende lite på utförande, material och tjocklek och väl värt den investeringen. Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Recommended Posts